Hejhej!

Håller på med ett litet badrumsprojekt och vet inte riktigt hur jag ska få till golvet på bästa sätt. Har provat att fråga hantverkare men får lite svävande och olika svar, tänkte prova med att fråga publiken.

Såhär är det.
Radhus
Platta av betong
På betongen bjälklag i trä och råspont

Hur får jag till ett schysst underlag för klinkers?

Fick ett förslag från en kakelsnubbe och det låter ganska troligt:
Limma en 12mm spån med vinterlim, vad det nu är för något, och skruva tätt, han menade att råsponten då skulle fungera som en enda stor regel till spånskivan.
Sedan stifta dit ett armeringsnät och lägga värmekabeln och sen flyta minst 15mm på det med någon form av fiberförstärkt flytspackel.

Kommer detta att fungera?
 
Anton_Chigurh skrev:
Hejhej!

Håller på med ett litet badrumsprojekt och vet inte riktigt hur jag ska få till golvet på bästa sätt. Har provat att fråga hantverkare men får lite svävande och olika svar, tänkte prova med att fråga publiken.

Såhär är det.
Radhus
Platta av betong
På betongen bjälklag i trä och råspont

Hur får jag till ett schysst underlag för klinkers?

Fick ett förslag från en kakelsnubbe och det låter ganska troligt:
Limma en 12mm spån med vinterlim, vad det nu är för något, och skruva tätt, han menade att råsponten då skulle fungera som en enda stor regel till spånskivan.
Sedan stifta dit ett armeringsnät och lägga värmekabeln och sen flyta minst 15mm på det med någon form av fiberförstärkt flytspackel.

Kommer detta att fungera?
Ja det kommer att fungera. Men varför ligger är det upprelgat på betongen? Ligger det isolering och rör etc. i själva bjälklaget? Annars hade ju det bästa varit att riva ut allt trä och lägga slinga och flytspackel direkt på betongen
 
Tack för svaret!

Ja, det ligger rör och isolering i bjälklaget. Vet inte varför det är byggt såhär men jag antar att det gick snabbare att bygga dom här en miljard radhusen back in 1963.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.