Vad kan det tänkas kosta (mellan tummen & pekfingret) Att måla huset utvändigt?

Huset är en enplansvilla på 12,5m x 6,5m
Huset kommer grundmålat från levererantören.

 
ca 50000kr mellan tummen och pekfingret skulle jag tro inkl. färg

kan nog bli billigare också om du kan missunna göran perssons beskärda del.
 
ikeahantverkaren skrev:
ca 50000kr mellan tummen och pekfingret skulle jag tro inkl. färg

kan nog bli billigare också om du kan missunna göran perssons beskärda del.
Är inte det en 0:a för mkt? :surprised:
 
jessica skrev:
[quote author=ikeahantverkaren link=1131525729/0#1 date=1132438511]ca 50000kr mellan tummen och pekfingret skulle jag tro inkl. färg

kan nog bli billigare också om du kan missunna göran perssons beskärda del.
Är inte det en 0:a för mkt? :surprised: [/quote]

5 000 kr för arbete & material finns det nog ingen som gör det för.
 
Vet ej om jag har varit otydlig, men jag skall måla själv. Jag var mest ute efter pris på färg och olika allternativ (rusta Byggmax osv osv).
 
wertok skrev:
[quote author=jessica link=1131525729/0#2 date=1132468930][quote author=ikeahantverkaren link=1131525729/0#1 date=1132438511]ca 50000kr mellan tummen och pekfingret skulle jag tro inkl. färg

kan nog bli billigare också om du kan missunna göran perssons beskärda del.
Är inte det en 0:a för mkt? :surprised: [/quote]

5 000 kr för arbete & material finns det nog ingen som gör det för.[/quote]


Nä,men det var väl inte med arbete det gällde? ::) Men finns det någon som betalar 50' med arbete? ::)oj :-X
 
Jag kan tänka mej att du hamnar på mellan 5000-8' beroende på vilken färg du väljer..
 
För att ge ett litet exempel.. Detta hus är dock lite större än det du ska måla men det ger kanske en liten visning på hur mycket det kan gå åt:
-----------------------------------------------
Tyr 123 m2 - 16meter * 8 meter

Fasad Foder
Grundfärg 4x10L 1x10L
Färdigstrykning 7x10L 2x10L

Till husmodell Tyr går det åt cirka 40 liter grundfärg till fasaden och 10 liter till vindskivor, underspikning, knutbrädor och foder. Till färdigstrykningen går det åt cirka 70 liter till fasaden och 20 liter till vindskivor, underspikning, knutbrädor och foder.
--------------------------------------------------
Sen beror ju priset helt på vad du ska ha för färg och var du köper det.. de varierar en hel del beroende på några faktorer såklart.
(Tur att Älvsbyhus ägare har bra rabatt på alla Flügger Färg butiker.. I många av dom får man 35% på alla 9-10 liters utomhusprodukter och 20% på övrigt sortiment.)
http://www.bohlins-bmm.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.