Vi funderar på hur mycket färg som går åt till panelen på huset. Någon som har målat med Jotun Ultimate eller Optimal och kan tala om för oss hur mycket som gick åt? Vad jag förstått kan man inte riktigt gå efter vad som står på burken.
 
Jag har målat med Ultimate i sommar, men jag har ingen uppgift om hur många kvm panel jag har. Däremot kan jag säga att färgen är den bästa jag målat med. Mycket bra täckförmåga och hanterbarhet. Jag hoppas det tar lång tid tills nästa målningstillfälle.
 
Vad har du haft för underlag? Vi har laserad panel som hade behövts målats för 5 år sen...
 
Du kan räkna med ungefär 6-7 kvm/liter vad gäller Ultimate. Men först glöm inte Visir om du har laserad panel, den behöver en grundning innan och den sträcker ungefär 4-5 kvm/liter. Allt beror på hur mycket underlaget suger.
 
Jo, vi har räknat med att grunda, lika bra att göra det ordentligt när man ändå gör det...
Nån som har kolla på vad färgen kostar? Försöker göra budget över de stora jobben... :)
 
Tjodjuret skrev:
Vad har du haft för underlag? Vi har laserad panel som hade behövts målats för 5 år sen...
Tidigare akrylat färg.

Räkna med 2000:- per 10 liter för Ultimate. Du får det lite biliigare med ev rabatt.
 
Ok. Då har jag lite att gå på. kommer troligtvis att köpa det på en mindre ort och där är det lite "fri prissättning" som gäller så det kan bli betdligt dyrare....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.