Enligt ackordsprislistan skiljer det 140 kr/m2 mellan tapet/väv klass 1 och klass 2. Se sidan 135 i kollektivavtalet för måleriyrket.
 
Hmm, för en idiot på området, vad innebär det i TS fall? Uppenbarligen så tycker flera målare att det går snabbare med non woven så det är väl förhoppningsvis den verkliga tidsåtgången som räknas oavsett vad kollektivavtalet säger;)
 
Redigerat:
...o här kommer slutet:)
Vi kommer att tapetsera själva. Målaren 'kunde' gå ner 3 000 kr i pris (frågade givetvis då hur han kunde åta sig ett uppdrag som skulle gå med förlust, fick givetvis inget svar:))... Nu får vi alla väggar vitmålade och kan ta tapetseringen i vår egen takt efter inflytt. Bra kvällsarbete.
 
smv skrev:
Enligt ackordsprislistan skiljer det 140 kr/m2 mellan tapet/väv klass 1 och klass 2. Se sidan 135 i kollektivavtalet för måleriyrket.

Intressant länk.
Men förstår jag rätt att ackordet säger över 1000 kronor per m2 vägg???:O Det är väl ungefär en tapetvåd? Det ger en hyfsad månadslön bara på att tapetsera ett normalstort sovrum.

Tror jag satsat på fel yrke :(
 
sid 106

Allmänna bestämmelser
(Gäller samtliga avdelningar i Prislistan)
Generellt
1. Där ej annorlunda angivs avser i prislistan upptagna priser örestal per gång och gäller för såväl nytt som gammalt, in- och utvändigt, såvida någon annan beräkning icke finns angiven i
prislistan.]

Då blir priserna något annorlunda :)
 
Redigerat:
smv skrev:
Enligt ackordsprislistan skiljer det 140 kr/m2 mellan tapet/väv klass 1 och klass 2. Se sidan 135 i kollektivavtalet för måleriyrket.
Hur får du det till 140 kr/kvm?
Klass 1 (vanliga tapeter) 921 öre/kvm
Klass 2 (vinyltapeter mm) 1061 öre/kvm
blir väl 1 kr och 40 öre i skillnad / kvm eller tolkar jag helt fel?
 
Hahaha.
Anade att det fanns något fel men tänkte inte att det var så enkelt som att använda rätt enhet. :)
 
Har nyss tapetserat om några rum här hemma. Det blev alltsammans riktigt bra då vi gjorde ett grundligt underarbete.

Easy up som tapeterna kallas är riktigt trevliga att sätta. På bruksanvisningen står det att man ska använda mycket mindre klister till dessa. Vi rollade dock lite klister på tapetens baksida också för att den skulle fästa ordentligt. Blev hur bra som helst. Dessa tapeter är en gåva till mänskligheten. Älskar dem.

Papperstapeter satte vi i ett av rummen. Det blev också bra, men usch ett sånt piller. Detta tog säkert dubbelt så lång tid som ett rum med easy up. Men vi är ju inga experter heller. Dels så skulle ju dessa ligga och svälla en stund och sen ska de sättas med lite överlapp. De är också mycket tunnare och mer känsliga.

När jag tapetserar nästa gång kommer det definitivt att bli easy up!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.