Hejsan gott folk. Har en liten fråga här. Nu är jag egentligen inte säker på om de jag vill göra kallas för fondtapet, men jag tror nästan att de är de.

Jag vill fixa så jag har denna bild:
http://i37.tinypic.com/104nbyx.jpg
... på min vägg.

Så hur går jag till väga? Hur gör man? Vad ska man tänka på?

Har aldrig målat sånt här på en vägg förut, så tips vore uppskattat.
 
Thomas59
...med en projektor till en dator eller en OH-projektor. Dra upp bilden på väggen, rita av konturerna och måla. Lätt som en plätt.
 
Hej,

Om du tänkt att måla motivet på väggen så kan du, precis som Thomas59 skriver här ovanför, projecera upp bilden på väggen med hjälp av en dator- eller overheadprojektor.
Om det är just det motivet du tänkt dig är det nästan meningslöst att försöka maskera kanterna, utan bäst är att först rita konturerna med blyerts för att sedan fylla i med pensel. Använd en liten följsam pensel till kanterna och sedan en större till de stora fälten färg.

Annars kan du ju alltid trycka upp bilden som en fototapet, men för att den kostnaden skall motivera sig bör nog din bild ha fler färger och vara jobbigare att måla än motivet du visade.

Lycka till!
 
Jag tackar så hjärtligt för svaren. Ska bara se till att försöka få tag på en projektor jag kan låna för detta projekt, men det ska nog inte bli så svårt.

Nu ska jag bara hitta svart putsfärg sen börjar projektet. Tack så mycket igen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.