Får snart mina nya källarfönster. Blev 3-glas med alu-utsida då de är rätt utsatta.Men
nu till frågan, hur monterar jag dessa på bästa sätt?Någon fönstermontör som kan komma med tips???
//
M
 
adjufix såg ju fin ut. Men det jag undrar över är hur man ska få karmskruven
rätt i den "kanske" porösa betongväggen?!..man måste väl förborra och plugga
men hur ska man få det helt rakt?...och om det är poröst där karmskruven sitter hur
gör man då?
/
M
 
Det finns brickor som fördelar trycket från skruven. Borrandet görs när fönstret redan sitter "fastklämt" i rätt läge.
 
såg ju ruggigt fiffigt ut, vad kostar ett sådant kit som räcker till två fönster?(8st skruvar)...är det väldigt mkt dyrare än vanlig karmskruv?
mvh
M:D
 
vad är det för specialvektyg man måste ha för att dra in dessa skruvar/hållare?
 
såg nu att ett pack med 8st kostar mellan 150-200:- är ju 4ggr så dyrt mot karmskruv...är det
värt det?:)
/
M
 
upp och hoppa..:D
 
Köp småpack av Adjufix istället för deras så kallade smartpack så blir det betydligt billigare.
Vi har monterat några dörrar i vår och senast var det en dörr i källaren som skulle monteras i gammal betong. Vi använde Adjufix med tryckfördelningsplattor och just möjligheten att montera dörren innan man borrar fick mig att välja adjufix.
Hur kommer du att ordna anslutningen/smygen mellan fönstret och väggen?
 
utvändigt blir det plåt runt om...invändigt tänkte jag snygga till med vita i trä...men vad behöver man för verktyg för att montera adjufix??..är det vanligt karmskruv-verktyg??..
för att få i skruven måste man ha ett djupt bits?...lång borr??...vilka säljer adjufix i
delar?....vad för delar behöver jag för att motnera som du i gammal betong..``??
/
M
 
köpte idag, dock så hade dom bara kit och ej löst där jag köpte...hoppas det blir bra när fönstrena anländer....finns dessa att köpa på nätet löst??
/
M
 
har precis fått fönstrena och satt fast ett....adjufix var ju heelt underbart till mitt ändamål...
tack för hjälpen.
/
M
 
Har du en bild som visar hur det blev?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.