... men det går inte (med mina preferenser) d^_^b
 
Detta är dagsaktuella priser på några modeller jag fått från Anebyhus (Kalmar Län)

Bolmen nyckelfärdigt i utgångsstandard ca 2 100 000 kr
Spetsvägen nyckelfärdigt i utgångsstandard ca 2 400 000 kr
Funkisvägen nyckelfärdigt i utgångsstandard ca 2 500 000 kr
Nockvägen nyckelfärdigt i utgångsstandard ca 2 500 000 kr

(Exkl tomt, v/a, el m.m.)
 
carlbanan skrev:
En kompis fick en offert från fiskarheden, 1 1½ plan med oinredd övervåning... Huset med alla deras åtaganden landade med lite tillval på ca 1,4-1,5 milj.
Då får han en stor hög material.
Bara att sätta ihop, det gör du själv på en helg eller tusen.
 
Vi har byggt ett LB classic 117 och fick betala ca 1,5 milj nyckelfärdigt med diverse tillval som rostfritt, braskamin, skjutdörrar i sovrum.
Sen tillkommer givetsvis tomtkostnader mm...Vi köpte även en byggsats till carport.
Slutsumma 2,2 milj
 
carlbanan skrev:
Nä... Det gäller sparven med oinredd övervåning inkl grund.
Sparven är väl 1plans?! :)
 
Snowsmile skrev:
Då får han en stor hög material.
Bara att sätta ihop, det gör du själv på en helg eller tusen.
Han skriver ju ink. åtaganden, så förhoppningsvis har 'någon' gjort något åt brädhögen ;)
 
Undrar hur det har gått för LinnW.....
 
Zuzza skrev:
Undrar hur det har gått för LinnW.....
Hon (?) såg svaren och gav upp?
 
jhenrikj skrev:
Hus + tomt + 500 000....inte ens älvsbyhus klarar 1,5 miljoners gränsen nu för tiden är jag rädd...
Inte med tomt och avgifter...
 
Personligen tycker jag såna här frågor är ganska hopplösa. Vad är det för 1,5 miljoner? Är det totalbudgeten, är det vad de har fått i lånelöfte? Är det vad de har i insats? Har de köpt tomt?

Och. Så. Vidare.
 
timmelstad skrev:
Personligen tycker jag såna här frågor är ganska hopplösa. Vad är det för 1,5 miljoner? Är det totalbudgeten, är det vad de har fått i lånelöfte? Är det vad de har i insats? Har de köpt tomt?

Och. Så. Vidare.
Oftast (inte alltid) är det så, att unga personer kan inte mycket om vad det kostar att bygga. Dom har tom svårt att ställa frågor på rätt sätt.
 
kamilenski skrev:
Oftast (inte alltid) är det så, att unga personer kan inte mycket om vad det kostar att bygga. Dom har tom svårt att ställa frågor på rätt sätt.
Ja, så då tycker jag vi försöker uppfostra dom lite lätt ;)
 
FredrikR skrev:
Han skriver ju ink. åtaganden, så förhoppningsvis har 'någon' gjort något åt brädhögen ;)
T.o.m "alla deras åtaganden"... F-h levererar väl bara byggsatser som man får anlita någon att knacka ihop. eller?
 
Ett utländskt företag kan faktiskt leverera ett mindre hus med puts för under 1 mille! NF! Det blir tot under 1.5 med billigt tomt o avgifter.
 
tobs skrev:
T.o.m "alla deras åtaganden"... F-h levererar väl bara byggsatser som man får anlita någon att knacka ihop. eller?
Det går bra att anlita folk via Fiskarheden om man så önskar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.