Det kanske är det enda sättet att träffa likasinnade att åka söder ut ha haa.

Har själv aldrig orkat ta mig ner dit. Men om man är fler kanske det blir roligare?

Pär H
 
Interner i Kriminalvården tillverkar saker av trä under märket Made in Jail. Det kanske är det de ska marknadsföra?
 
Jo jag förstod det med Kriminalvården men var ändå lustigt att se bland utställarna. :)

Någon som varit på mässan tidigare år och kan uttala sig om det är värt besväret? Har vänner i Götet så logi blir för egen del billigt och lockar man med Liselund får jag säkert även med sambon (som nog kan fördriva en dag på stan' medan jag går på mässa).

Det verkar ju finns en del ölnördar här, i Göteborg rekommenderas varmt http://www.3smarum.se/
 
Jag har bestämt mig jag skall åka ner och sova en natt någonstans.
Vandrarhem/hotell/trappuppgång eller vad man nu hittar.

pär h
 
Just fixat min biljett. Skall bli intressant.
 
Jag har varit på Trä & Teknik några gånger och hoppas hinna besöka mässan även denna gång. Det brukar finnas mycket att se. Allt från handverktyg till maskiner man stoppar in en stock i och får ut ett färdigt fönster från (nästan i allafall :) ).
Tyvärr är många representanter ointresserade av privatpersoner. De vill ha företag att diskutera med. Undantag finns förstås. Toolbox, Luna, Logosol m fl har alltid varit trevliga. Virkesleverantörer vill inte diskutera försäljning i småpartier...
Sammantaget så får jag nog säga att allt intressant att se uppväger nackdelarna med ointresserade säljare. Mässan är således väl värd ett besök.
 
Är det någon som tänker besöka mässan.



Mvh Pär H
 
pär h skrev:
Är det någon som tänker besöka mässan.
Mvh Pär H
Jodå
 
jag är bara rädd att jag kommer hem med en tom plånbok,fast jag får väl ta chansen
 
Någon som vart där idag och kan berätta lite? Säljer de nåt (läs: verktyg) på plats med mässpriser (förutom fika)?
 
Är det någon som är där på torsdag som kanske vill träffas över en lunch eller fika.
Jag blir bara där en dag hinner ej med två som var tänkt från början. Tar bilen ner på torsdag tidig morgon åker hem när dom stänger så är i alla fall planen.


Mvh Pär H
 
gadu^ skrev:
Någon som vart där idag och kan berätta lite? Säljer de nåt (läs: verktyg) på plats med mässpriser (förutom fika)?
Sprang igenom som hastigast igår. Såg inte så mycket försäljning, detta är ju främst en branschmässa. I Ernst P´s monter sålde de dock lite prylar men det kändes inte som om det var några fantastiska mässpriser.

En annnan liten reflektion var att det fanns gott om lösa festoolmaskiner utan sladd till visning. Det säljs ju emellanåt nya maskiner utan vare sig sladd eller något annat på blocket och en sådan här mässa måste ju vara ett utmärkt tillfälle för dessa säljare att fylla på lagret...
 
Jopp, främst en branchmässa...
Makitas yta bestod av ett bord på 1x1m med några skruvdragare. Besvikelse.

Festool däremot... Fick en ordentlig genomgång och provkörning av deras 400-nånting sticksåg... inte bra,för nu har man ju satt ribban för hur bra en sticksåg skall vara. :D

I övrigt en okej mässa, men inte mycket alls för hemmasnickaren.
 
Puh, vilken tur att jag inte åkte dit. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.