Vi ska börja bygga hus i Mölnlycke och behöver en KA, kvalitetsansvarig. Har någon hittat en KA som gör ett bra jobb dvs besöker arbetsplatsen ett flertal gånger och vågar säga till om något är fel.

Vill även ha information om någon råkat ut för en dålig KA så man inte råkar ut för samma.
 
Jag har samma fråga!
Med tanke på hur många som svarat verkar det svårt att hitta en bra KA...?!
 
Jag vet en s.k "KA" som ni ABSOLUT skall akta er för!
Jag skriver inte ut namn och företag här utan det får ni maila mig privat om.

Dock kan jag förtälja att detta enmansföretag har följande mål i olika tingsrätter (Uddevalla, Göteborg och Varberg) på gång och att dessa mål med följande diarienummer är offentliga handlingar

Hänvisar till följande mål: FT 6360-10, FT 5349-10, FT 3926-10, FT 3495-10, FT 6675-09 samt FT 971-09:7
 
Som jag har förstått det så är det väldigt olika rörande antal besök på arbetsplatsen som en KA har i sitt åtagande. Han bör ju iaf göra 3st besök annars så är han nog inte så seriös. När vi hade en KA vid vårt bygge så ingick det just tre besök men sen lät vi honom åka ut flera gånger och kontrollera mera i detalj. Vi tyckte det var väldigt bra eftersom han hittade en massa saker som kunde rättas till under byggets gång.

//V
 
Hej

Vi bygger just nu på Långetjärnshjöd i Mölnlycke och använder oss av en KA som heter Leo Fiedler. Har precis börjat bygga så vi har bara klarat av byggsamrådet än så länge, men jag upplever att han är väldigt seriös och duktig.

Han har dessutom redan en del uppdrag (3-5st tror jag) som KA i Mölnlycke, så han kommer nog att finnas ganska mycket i trakten... Förhoppningsvis svänger han förbi om han ändå är i området...

//Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.