Det är nu dags att lägga ner en slamavskiljare och anlägga en markbädd, jag har en som hjälper mig att anlägga markbädden och jag ska köpa materialet.

Min fråga är nu när jag ska köpa slamavskiljare, hur mycket skiljer det i pris på en slamavskiljare i betong och en i plast?
Har försökt att hitta pris på betongslamav. men hittar inga!

Mvh Tobias
 
köpte ifrån tranås cementgjuteri. 2m3 för 8000 tror jag. googla på tranåsbrunnen
 
Då är dom igentligen inte billigare än plastslamavskiljarna men dom kanske håller bättre ilängen plus att man inte behöver förankra dom.

/Tobias
 
indräns slamavskiljare behövs inte heller förankras
plus att du behöver inte så stor maskin för jobbet samt att plast vittrar inte sönder som betong
 
Ja, jag är också inne på att du tjänar i längden på plast, ev glasfiberförstärkt plast. Vi lägger nästan alltid plast eller glasfiberplast. Dom håller bättre pga att dom inte vittrar sönder och vi kan gräva ner dem med mindre maskiner (oftast alltså billigare eller samma installationskostnad trots ev. förankring) Har sett en hel del cement brunnar som nästan ramlar ihop när man petar på dem tyvärr..

Du bör nog räkna med 9-15000 för en bra slamavskiljare så att du inte får slamflykt och därför behöver göra om samma sak om 10 år..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.