Tänk vad olika man är. Själv tycker jag att det är vackert att ha blåbärsris på tomten istället för att ha en gräsmatta som i en villaträdgård och som kräver regelbundet klippande med gräsklippare.
 
joflopp skrev:
Plana ytan med grävare, visst men frågan är hur effektivt det är om marken inte är jämn och det finns knotiga rötter och stubbar lite varstans. Men vill man göra allt till villagräsmatta så är väl en bandschaktare (bulldozer) det man ska leta reda på.
Jag tror man får leta om man ska ha tag på en bulldozer, det finns inte så många kvar numera.
En grävmaskin är mycket mera universiell och med en rototilt klarar den att rensa från stubbar och stenar och att lägga ut ny matjord. En duktig förare kan göra klart för krattning.

Protte
 
tack för alla svar..som sagt vi kör mekaniskt..sedan skall man vara glad att alla är olika...tänk om man lät blåbär växa på altanen inomhus eller varför inte på vägarna så att bussarna inte kan ta sig förbi:)..sedan kan man ligga i en lavasäng och be till naturgudarna...det vore trevligt, jag kunde inte låta bli ursäkta ha ha ha..Hursomhelst, så verkar de flesta ha rätt mekanisk röjning verkar vara lösningen..Det verkar som jag får hyra en maskin som sagt nu är vi uppe på 8 getingbon..Det tar aldrig slut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.