Hej!

Det här kanske är en urbota dum fråga, men jag behöver ett råd. Vi har nyss haft en vattenläcka i köket i huset dit vi flyttade för en månad sen. Det visade sig vid närmare undersökning att läckan pågått länge och i stort sett hela nederdelen av köksskåpen behövde rivas ut. Ny gips bakom och uttorkning i några veckor. Köket är sen 2005. Skåpen är användbara. Nu till frågan: Hade du bytt hela köket när du ändå var igång? Som snickaren sa: Vi ska ju ändå sätta in ett kök till er, om det är gammalt eller nytt spelar oss ingen roll.

Som sagt, antingen kostar det oss ingenting (det går på förs. eller eventuellt som ett dolt fel) ELLER så får vi ett nytt kök där vi "bara" behöver betala för själva inredningen, jobbet utför snickaren på försäkringsbolagets bekostnad.

Hur hade du gjort?
 
Är det inget fel på köket förövrigt kan jag tycka det onödigt, men tycker ni det är fult, så varför inte byta då.
Men det kan finnas annat som man kan lägga pengar på som är äldre än 5 år
 
Jag vet inte hur era kökluckor ser ut men är det inte äldre hade jag åtminstone sparat stommarna
 
Det är lite så vi känner, vi borde lägga pengarna på annat, men samtidigt så gillar vi inte köket riktigt och nu är ju allt utrivet och klart... hm. Tack för din synpunkt, vi får fundera!
 
Ja, stommarna kunde man ju spara förstås... blä. svårt det här. :)
 
Vad är det för kök som sitter där ?

Rent montage av ett normalt kök är ju inte speciellt dyrt i förhållande till vad inredningen kostar om ni ska ha ett märkeskök...

Frågan är ju mer hur er ekonomi ser ut för en sådan oförutsedd utgift...
 
Det är ett Ikeakök - tror vi i alla fall, och det kan vara så att stommarna är från -91 när huset byggdes. Då är det luckor och vitvaror som är från 2005. Vi klarar det ekonomiskt men får prioritera om lite grann. (hade tänkt fixa badrummet) Nåt märkeskök behöver vi inte, jag är mer intresserad av att få ett praktiskt kök, med utdragbara hyllor etc. Funderar på om stommarna går att använda till det?
 
Stommarna hos Ikea är ju så löjligt billiga så nöjer man sig med Ikea hade jag i ert fall köpt nya stommar också när jag ändå är i farten...
De kostar typ 2-300:- /st...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.