P
ja,, nu har jag bilat med denna ferm maskin, och jag är grymt överaskad över den trots jag är Köpadyrtkvalitemaskingalen... slår och gräver som bara den och gör sitt jobb galant... även det att jag råkade felkoppla så att jag fick in 400volt i maskin så klarade den sej endå fast jag bilade i över 2 timmar!
hur jag råkade göra det håller jag hemligt! :surprised:

rekomenderar varmt denna maskin!
 
Lite trådlyftning men nu finns en ny version , DHM-1800, 2895 kr på Jula. 1800W, 1400 slag/minut och hela 48J slagstyrka. Att jämföra(?) med en jag kört från Hilti, TE 905-AVR som har 20. Kan ju tänka mig att Hilti går lite mjukare men den kostar nog lite mer :)
 
ThomasN skrev:
Lite trådlyftning men nu finns en ny version , DHM-1800, 2895 kr på Jula. 1800W, 1400 slag/minut och hela 48J slagstyrka. Att jämföra(?) med en jag kört från Hilti, TE 905-AVR som har 20. Kan ju tänka mig att Hilti går lite mjukare men den kostar nog lite mer :)
Den var nog inte så bra då den utgått ur sortimentet. Alldeles för många returer kanske? Ingen av Julas bilmaskiner verkar ha varit långvariga i sortimentet..
 
P
det är den maskinen som har diskuterats i denna tråd.. jag har den och jag har då inget att klaga över med den maskinen fast jag bilat massor med den.. kanske kommer i en ny förbättrad utgåva?
 
Jag ställde det som motfråga till Kundtjänst som per mail gav mig infon om att den utgått. Jag skriver ett nytt inlägg och meddelar vad de svarar..
 
Redigerat:
Jag köpte en sådan DHM-1800 för ett år sedan, fast då var det MEEC som stog som tillverkare.
Jag impulsköpte den när den var nersatt från 2800 till 995:-
Den funkar, enligt mig, kanonbra.
Än så länge har jag hunnit med att döda en betongplatta på 6m2 och ta hål i ett par källaväggar.
 
Från Jula: "För tillfället saknas ersättare, vår/sommarkatalogen beräknas komma ut i mitten av mars. "
 
Kollade på denna produkt om den fanns i något varuhus. I Halmstad fanns den så jag reserverade ett ex och åkte dit och köpte. 3 år garanti! Testade lite igår och det är ju inte den smidigaste och lättaste aparaten direkt men den gör definitivt jobbet och det verkar vara en väldigt gedigen konstruktion. Skall bila många många kvm så vi får se hur tålig den är.. :)
 
Kom ihåg att om den pajar och du vill byta den så drar de av tiden du har haft den från de tre garantiåren på den nya. När min ferm tigersåg la av så tog jag helt sonika pengarna tillbaka istället för att byta den. Gick till kassan och hämtade ut pengarna och gick sedan in i affären och hämtade en ny likadan och vips hade man 3 nya år med garanti :)
 
Bumpar tråden lite. Jag skall bila bort en balkong, lite stolpar och en vägg i gasbetong. Sen skall jag bila upp typ 6 m2 duschrum i sommarstugan. Har tidigare hyrt maskin, men det drar ju iväg i pengar om man behöver den några helger. Såg att Jula nu hade en Meec som jag funderar på, har någon tetsat den?

http://www.jula.se/bilningshammare-137392
 
Huh, nu känner man sig tvungen att köpa bosch 11 :an från lawson his för 4600 med frakt. Blir säkert perfekt till källargolven. Tänkte hyra först men man vet ju aldrig hur ofta man behöver den framöver.
 
Oj, nu blir jag ju också sugen på den blå 11:an. Känns ju mycket roligare med en Blå Bosch, och priskillnaden är ju inte så stor. Men den har bara 25 J i slagstyrka mot Meecs 45. Hur långt räcker 25 J? Jag skall ju bland annat ge mig på en 12-15cm tjock balkong (iof gjuten på 50-talet, så den kanske inte är superhård).
 
Förmodligen är Bosch Joule mer än Junkmodell Joule. Sen väger ju junkmaskinen mer så den borde vara bättre, åtminstone i början.
 
Fick min Blå Bosch 11:a i torsdags. Har kört en del i helgen och är väldigt nöjd. Lawson funkade bra, tog ngn dryg vecka med frakten.
 
Tips: http://stores.ebay.de/JAPANISCHE-SPORTWAGEN-TEILE

Just fått hem en rekonditionerad GSH 11 E i förvånansvärt bra skick därifrån, 299 Euro och växelkursen är hyfsad. Avverkar betong som en steoridpumpad bäver på droger går igenom ett snår med 2-årig asp! Tyvärr verkar många ställen i England nu ta mycket mer för 240v modellen än innan när det gick att hitta den för runt £300
 
  • Gilla
Yor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.