Hej!
Är det någon som har en uppfattning vad man får betala för sättning av kakel och klinkers i ett badrum? Golvet är ca 4,5m2 och väggarna ca 18m2.

Fix, fog och våtspärr enligt gällande regler ska ingå i priset samt arbetet.

Det räcker med ett ca pris per m2.

Tack på förhand för hjälpen.
/wilmer
 
mellan 500-800/kvm med kvitto. Kolla noga priserna skiljer enormt
 
Vad skall ingå?  bara arbetet?

Det finns olika typer av fix beroende på vilken miljö det är. Då också olika pris.

Fog finns i alla möjliga olika färger. Skall det vara så det passar redan införskaffat kakel/klinker?
Det går åt olika mycket beroende på hur plattorna är.

Hur skall plattorna sättas? Skall det vara något mönster?
Mycket skärningar brukar ge högre pris per kvm.

Behövs det göras fall på golvet?

Det är mycket som påverkar vad det kostar.

 
lajbanson: tack för det snabba svaret.

snowbalde: Det är i ett badrum med dusch. Fallet i golvet kommer att vara där när kekelsätaren kommer. Det som ska ingå är fix, fog och våtspärr. Plattor på golvet är 5x5cm och 20x20cm på vägg. Fogen ska vara lite mörkgrå på golvet och lite ljusare går på väggen. De ska inte sättas i något mönster. Vet inte hur mycket som behövs kapas, beror ju på hur bra plattorna passa in på golvet och väggen men där är en dörr och ett fönster där blir det lite inpassning i alla fall.
 
Jo, verkar vara ganska vanligt.
Tror typ c:a 200 kr/kvm. för arbetet. Då utan kvitto.
De jag har varit i kontakt med har tagit pris för kvm och inte tid. Det är ju en del moment och olika "lager" som behöver torka innan man kan göra nästa moment.

Material vet jag inte direkt, har mest varit med om stora mängder på olika material.

Men, plattor med raka kanter går det åt mindre fog än till "vågiga".
5 x 5 kräver mer fog än 10 x 20, som ett exempel.

Det finns fix som är elastiskt som används vid stora temperaturförändringar typ värmegolv, men inte alla värmegolv gör så stora temperaturförändringar att det behövs.
Har för mig att det var en ganska stor prisskillnad på vanligt fix och specialfix.

Sen så är det som med andra hantverkare, de har rabatter på material.
Har de bra kontakt så kan det gå att lämna tillbaka fall det blivit över i vissa fall. Det blir ju också en påverkan på priset.
 
Jag tackar så mycket för er hjälp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.