Hej allihopa. Jag har hittat min drömtapet från Boråstapeter designad av Anna. Jag misstänker att den snart kommer att utgå så jag har köpt tre rullar. Då tänkte jag självklart sätta upp dem där jag bor nu men jag vet inte om det finns möjlighet att sedan kunna ta ner dem och använda de på nytt. Jag ska bo där jag bor nu i ett till tre år till. Jag älskar de här tapeterna så mycket så jag vet inte om jag vågar sätta upp dem och sedan behöva lämna de kvar där fastsittandes på väggen. Jag kanske kommer att tröttna på dem när jag flyttat någonannanstans. Men så känns det verkligen inte nu. Mitt psyke klarar inte att sätta upp dem och sedan veta att de inte går att ta ner och använda igen. Men det vore ju fantastiskt om man kan ta ner de sedan utan att skada dem. Det kanske är omöjligt men är det någon som vet så dela gärna med er! =)
 
Ta ner tapeter och återanvända är nog omöjligt, tyvärr.
Lägg upp ett större lager så det räcker för framtida behov.
 
Ja det var det jag misstäkte att det inte skulle gå. Hmm ja det får väl bli så jag får göra. Någon mer som kan dela med sig av vad ni tycker att jag borde göra?
 
Tänk om det nya stället har 2 cm högre i tak...............

Nä det går inte att ta ned en tapet och få den att likna något sedan.

Protte
 
När man tar ner en tapet så blir resultatet något i stil med flingor. Tapeter är ungefär som målarfärg. Det är en produkt som används en enda gång.
 
Du skulle kunna tapetera den på en stor skiva som du bara skruvar upp på väggen, då kan du ta den med dej, men det blir lite mer som en fondvägg/tavla istället.
 
Häftstift hör man ju om i smålänningshistorier;-) (Obs själv stolt över mitt småländska arv).
 
Mikael_L
Köp några rullar till istället.
Du bör kanske ta en 6-10 rullar dessutom, så det har en chans att räcka till, till det rum du vill ha tapeten i, i framtiden.
 
Eller sätt upp den med häftmassa ;)
 
lojvis skrev:
Hej allihopa. Jag har hittat min drömtapet från Boråstapeter designad av Anna. Jag misstänker att den snart kommer att utgå så jag har köpt tre rullar. Då tänkte jag självklart sätta upp dem där jag bor nu men jag vet inte om det finns möjlighet att sedan kunna ta ner dem och använda de på nytt. Jag ska bo där jag bor nu i ett till tre år till. Jag älskar de här tapeterna så mycket så jag vet inte om jag vågar sätta upp dem och sedan behöva lämna de kvar där fastsittandes på väggen. Jag kanske kommer att tröttna på dem när jag flyttat någonannanstans. Men så känns det verkligen inte nu. Mitt psyke klarar inte att sätta upp dem och sedan veta att de inte går att ta ner och använda igen. Men det vore ju fantastiskt om man kan ta ner de sedan utan att skada dem. Det kanske är omöjligt men är det någon som vet så dela gärna med er! =)


Härligt, detta är min typ av humor!!! d^_^b
 
Tapetsera stora tavlor istället - du kan ha dem på en vit vägg istället och då får du in tapeten i rummet utan att göra det permanent :)
 
Ponera att det skulle gå (vilket det naturligtvis inte gör), hur skulle den nye ägaren till din lägenhet/hus reagera tror du?

Om jag köper en bostad förväntar jag mig att de tapeter som satt på väggen under visningen även sitter kvar på tillträdesdagen.

Det skulle naturligtvis gå att avtala fram ett undantag för dina tapeter, men jag tror nog att du helst vill undvika den situationen när ni skall skriva avtal.

- Jo, visst ja! Kan vi få med i avtalet att tapeterna inte ingår? Dom vill jag nämligen ta med mig.

Jag lovar dig att mäklaren skulle ha något att berätta för kollegorna på fikarasten...
 
Nu blev jag nyfiken på hur tapeten ser ut, vem vet kanske passar i mitt gästrum :) Har du en länk?
 
Ha ha, jag hörde en gång en historia om ett par som skulle köpa ett hus. Gick på visning, allt var ju möblerat och fint, och det slutade med att de vann budgivningen och skrev kontrakt. När de senare fått nycklarna och kom in i sitt fina hus, så visade det sig att den förra ägaren inte hade tapetserat väggarna där han hade sina möbler. Så det saknades tapet där soffan stått, där hyllor stått o s v.

He he, tänkte lite, det var inte TS som bott där kanske....
 
Pokke skrev:
Härligt, detta är min typ av humor!!! d^_^b
hahaha Jo precis. Tänk vad skönt det är att få hänga med sin tid, och slippa dra i gamla möbler, tapeter, mattor och annat skit, som endast påminner en om elände.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.