Vill varna för en firma som kallar sig Manico (Mark&Anläggning Nilsson & co AB).
Verkade bra firma med hyfsade priser på markarbeten men skenet bedrog som vanligt.
Offerter som inte gäller kompletta arbete
Håller inte tidsplanen
Får dåliga handskrivna faktura underlag som inte går att tolka,man står ej för avdragen längre mm.
Sen när man inte godkänner fakturorna så säljer man dom till ett inkasso företag som inte har en chans emot.
Välj hellre ett seriöst företag från början.
Är det någon annan som känner igen sig?
Tack för ordet!
 
i stockholm?

låter som de som gjorde min grannes uppfart...

bara skojerier...
 
Nej det är i skåne.Tyvärr var det lite mer än en garage uppfart typ ett arbete som slutade på ca: 450 000:-
 
Emmahus: Tyvärr har vi också råkat ut för Manico.
Och det är vårt husföretag som frivilligt har valt dom sam entrepenör!

De gjorde ett dåligt intryck vid grundläggningen. Kunde inte svara på frågor, sa att uppfyllnadsmassorna gått och väl skulle räcka och sen debiterade de oss ca 10 000 extra ändå.

Sen har vi ett tryckavlopp som ska installeras som de efter ett halvår fortfarande inte vill ta i.

Inkompetenta och dåliga är de!

VARNING!!!!
 
Hej Millface

Vilket husföretag byggde ni med??

Lena
 
Lena: Vi bygger med Trivselhus.
 
Vi har ett teamboro hus som manico bl.a. gjorde grunden till.Jag har en liten fråga.
Är det någon vet om putsen på grunden ska ingå när man har torparegrund? Enligt dom är det tilläggsarbete.
Det stod inget om det på offerten.
 
Det är ju helt otroligt att man kan vara så inkompetent!

Nu hoppas jag att manico har blivit bättre eftersom den som hade hand om det hela där fick sparken...
(Skvaller från vår T-hus säljare)
 
Kan det vara en viss Anders som kalla sig för arbetsledare som har fått sparken. Det var iaf han som klabbade hela tiden hos oss bl.a stod där både grävmaskin och två gubbar stilla hos oss pga han hade glömt att beställa grejor. Vem fick betala detta tror ni?
Givetvis jag!!!! >:(
Det hjälpte inte att klaga hos chefen. Han lade bara kostnaden på ett annat jobb hos oss istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.