Hej!

Jag undrar om det finns någon som vet hur man renoverar diffen på en Stiga Park 2000e?
Kedja och drev snurrar men den driver inte så jag befarar att det är diffen som gått sönder.

Mikael
 
Ta inte detta för sanningen nu men jag tror man måste köpa hela axeln ny. Vad jag minns så går en del inte ens att få isär. Troligen är där sylta inne i diffen.

Vad den kostar? Ingen aning troligen inte billig säkert 2000:-. Går att få tag i beg om man ids leta vet jag, kompisens park rasade för några år sedan.
 
Milkshaken
Kolla på din kommuns miljöstation. Många kommuner har försäljning av "Förbrukade grejer".
 
Finner din fråga ett år efter du fick problem men.n... jag har haft detta problem 2 ggr på min gamla Park. Det är nog inte diffen som pajat, uta den korta axeln som brustit vid bultfästet inne i lagret (på höger sida, syns inte förrän man demonterat). Enl. uppgift jag fått är detta inte ovanligt på en 2000E. Senast i somras fick jag byta igen...och det var billigare att köpa en helt ny axel med diff (1400 kr) än att köpa en ny liten kort axel.

hh Torparfar
 
Torparfar skrev:
Finner din fråga ett år efter du fick problem men.n... jag har haft detta problem 2 ggr på min gamla Park. Det är nog inte diffen som pajat, uta den korta axeln som brustit vid bultfästet inne i lagret (på höger sida, syns inte förrän man demonterat). Enl. uppgift jag fått är detta inte ovanligt på en 2000E. Senast i somras fick jag byta igen...och det var billigare att köpa en helt ny axel med diff (1400 kr) än att köpa en ny liten kort axel.

hh Torparfar
Hej, vart köpte du axeln? Den verkar inte gå att köpa längre

Mvh Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.