Jag kollar runt lite på nya fönster till kåken.
Byggmax har bra priser på sina vridfönster.
Men vad tror ni? Någon som använder dessa i dag? Något att satsa på?

Jämför jag med Skånska byggvaror så sparar jag cirka 15000 kronor på alla fönster.


Klippt från Byggmax

"Ett utåtgående vridfönster av vitmålad furu i hög kvalitet med droppbleck av vitlackerad aluminium och handtag av mattborstad aluminium. Fönstret är försett med 3- glas energiglas med argonfyllning. Argon är en ädelgas som isolerar bättre än luft och ger fönstret ett U-värde på 1,3. Vridbeslagen är av elförzinkat stål och gör det möjligt att vrida fönsterbågen 180 grader, fönstret har även ett vädringsläge samt barnspärr. Karmdjup: 105 mm."
 
A
Köp inga billiga träfönster,det är skräp.Då kan du lika gärna köpa pvc fönster.
 
Ibland har byggmax bra kvalitet på grejjorna. Kvalitetsfönster har ju ibland inte visat sig ha så bra kvalitet som priset antyder. Plast är nog ändå alltid ett bra val tror jag.
 
Tack för input

De befintliga fönsterna är av trä och har egentligen hållit sig bra dessa 31 år. Dock så har dubbelglaset tappat sin gas och vissa fönster har börjat bli gråa

Vad anser ni att man ska satsa på Helalu eller aluklädd trä?

Vilka leverantörer har bra kvalite ... och pris?
 
Är inte Byggmax fönster samma som Villa Standard www.villafonster.se (Varbergs Trä)? Och dom fönstren är det väl inget större fel på? Installationsbeskrivningen på Byggmax hemsida är i alla fall nästan identisk med den som Varbergs Trä har. Varbergs Trä tar 270 kr mindre än Byggmax för 9x13, men då tillkommer frakt.

Det är nog säkrare med aluminium klätt , som man kan se här i någon annan tråd så åker man ju på att måla om även dyra Elit fönster efter c 5-10 år.....

Jag köpte Villa Plus med aluminium klädsel i speciell kulör från Varbergs trä i våras. Dom brukar ha rea drive på våren så har du tålamod att vänta till våren så kan du nog göra en bra affär, om du inte lyckas pruta redan nu.
 
Köpte ett vanligt kopplat 2-glasfönster på Byggmax i fjol och det var alldeles utmärkt, tätvuxet trä och bra hopkommet. Som vanligt med lågprisbodarna går det att hitta vettiga saker, det gäller bara att syna innan man handlar.
 
Vi får se vad det blir. Hur som helst så blir det inte förrän till nästa vår.

Tack för er hjälp.
 
allmogefönstren 1+1 har funkat riktigt bra i 5år nu. man har ju möjlighet att välja det exemplar som har bästa kvaliteten då man står i butiken. bauhaus har haft exakt samma fönster i sitt sortiment i vissa butiker. ibland lite billigare ibland lite dyrare - men i stort sett samma pris. jag har planer på att snickra ett extra innerfönster som lyfts in till vintern i de fönster som man inte öppnar under vintern.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.