Bara som en höftad räkneövning så kostar 95mm isolering till ett hus i närheten ca 6600. Vägglängd 15m*7m = 44 meter, 3 meter högt -> 132m[sup]2[/sup]. 2004 kostade isoleringen 46:50/m[sup]2[/sup] hos beijer enl. deras katalog, räknar med 50/m[sup]2[/sup] -> 6600.
Sedan kommer det till lite virke, men om man är optimist och kan återanvända befintlig panel, så kanske det går att klara sig på 10000 för att tilläggsisolera väggen.
(men det är en höftning så ta det med en näve salt. jag har väl glömt hälften). Nya fönsterbleck glömde jag.

Då är frågan om det skulle vara tänkbart att byta fönster först, och om det inte blir tyst nog isolera väggen. Och skall ni ändå bygga ut så blir det ju en vägg mindre /tre väggar mer att greja med beroende på hur man ser det.

Aktuella beijerpriser för isolering på http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ProduktListingFlera.aspx?id=10266

Vad har du för slags isolering i väggarna nu?

/s
 
Absolut ingen aning.
Måste jag riva en vägg för att kunna berätta?
 
Inte riva hela ytterväggen, det verkar lite drastiskt/kallt ;) Om du nu VET att det blir en utbyggnad åt ett håll kan du ju borra upp ett hål med en dosfräs, kika in och sen sätta igen med ett vanligt doslock:

29970-1.jpg

38494-1.jpg
 
Och det är ju ingen panik med det om du inte har tänkt börja greja redan nu....
Men om ni tänker börja bygga ut i vår så är det väl bäst att börja fundera/planera, ordna ritningar mm. Bygglov kan ju ta en stund att få beroende på var man bor.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.