Fick en kalldusch idag när jag fick klart för mig att 5 liter linoljesåpa från Gysinge nu kostar 420 riksdaler.....:O det är inte flytande guld vad jag vet. Jag tror att den kostade 239 kr förra året....:S Har någon ett schysst recept på såpa? Gärna med linolja! :cool:
 
Ja jag har också noterat en rejäl prisökning. Tråkigt.

Menar du koka själv? :) Jag har aldrig gjort det men läste någon tråd i våras på altenativ.nu, har för mig att man behöver kaliumhydroxid som är svårt att få tag på. Sök så hittar du den säkert.

Jag har provat ovolins en gång, funkar bra. 220 kr för 5 L. Men det brukar vara dyr frakt, jag betalade 700 för två 10 L burkar med färg och en liten flaska såpa.
 
Redigerat:
Tur att man har släkt i Örebro, då får det bli en tur dit istället! Känner jag mig sysslolös så ska jag prova att koka såpa! :)
 
Skulle också precis rekommendera Ovolin. De har enhetsfrakt nu för tiden på 125 kr.
420 kr var ju helt hutlöst! Jag handlar inte lika gärna från Gysinge längre. Har blivit ganska illa behandlad där.
 
prova den fasta som gysinge har, dvs i pastaform. jag tycker att den är väldigt dryg och tar litet plats dessutom, och med liten vatten i en bra pumpbehållare t.ex. för tvål, är den mkt lätt att använda.
 
Håller precis på att såpskura golvplank som vi har tagit upp från ett av våra rum. Började med den flytande från Gysinge men övergick ganska raskt till den fasta. Mycket mera drag i den och drygare, precis som Hermes säger.
Och nu vågar jag inte ens använda den flytande efter denna prisinfo..... huvaligen!
 
Oj, tråkigt att den blivit så dyr. Jag kommer nog följa Hermes förslag vid nästa inköp för någon påfyllning blir det inte med det priset...
 
Nej det var hemskt vad de höjt priset. Då får man hitta en annan leverantör för det går ju åt en hel del såpa... :-D
 
Men som sagt. Ovolins såpa kostar 220 kr och frakten är bara 26 kr dyrare än hos Gysinge så det blir betydligt billigare. Ovolins har en massa rolig färg och annat som är värt att prova också. Olika sorters såpa också, någon med tallolja t.ex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.