Mikael_L
Blev inte så jättebra bild.
Enkel målning, helvitt tak och drygt halvvägs ner på väggarna.
100cm över golv en ganska mörkt grön färg, med anings dragning åt blått.
(Jula's cypress med ca 10%-20% vitt iblandat)
Glans 7 på väggar och glans 3 i tak. Byggmax vita takfärg och väggfärg ekonomi.

Väggarna har för tunnt med färg, spackelränderna syns tydligt efter 2 strykningar. Tyckte att byggmax-färgen täckte lite smådåligt. Men jag har inget att jämföra med, så jag vet inte om dyrare färg varit bättre.
Taket blev inte heller perfekt, direkt. Lite ojämnt.

Men jag ser det som grundat :), och funderar på glans 20 vid den framtida slutstrykningen.
 
  • garage-vaggfarg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Polarsken
  • Laddar…
Vad har du mot golvet? Är de nån golvsockel/list eller klinker? Syns lite dåligt på bilden..
 
Mikael_L
20 cm Lecablock, slammade, eller typ tunnputsade kanske det borde heta.
 
Jag har nu garaget målat i vitt (tak&vägg), ev. kommer det att bli någon grå nyans på undre halvan om ingen har någon bättre idé.

Hoppas fortfarande på lite fler inspirationsbilder!
 
Delar med mig av delad målning :)

Milltex 7 i tak och väggar. Ganska matt yta och tyvärr ganska fläck-känslig. Därför la vi även en färg under som jag till och mer hette "Race" i färgkoden :) Det är en grå-svart historia som är lite mörkt blyertsfärgad mer emot svart. Vi är grymt nöjda iaf! Även leca-grunden blir "race".
 
  • 20090511128-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20090511129-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom mitt garage fortfarande är tråkigt helvitt hoppas jag på att det nya året kan bjuda på lite fler inspirationsbilder!

Kanske gärna med lite inredningsdetaljer då jag funderar på någon form av köksinredning.
 
Vi gör ännu ett nytt test, kanske fler som målat garaget i sommar? Själv är mitt garage fortfarande helvitt och målarfingrarna börjar klia...

Fler inspirationsbilder önskas!!
 
Inga bilder än, men Nordsjös BP matt i taket och halvmatt (glans 20) på väggarna - vitt.
Inte det mest praktiska kanske, men för ljusets skull. :)
 
Jag har också vitt i taket (gipsplank) på väggarna är det grov väv, och kulören Bahamagul, hämtad från amerikanska bilvärlden, lite mosaik på väggarna nedtill, och så klinkers på golvet. Skugglisten i taket fick bli pepitamönstrad.

DSCN1440-1.jpg
 
Riktigt snyggt Saturnus! Vad är det för klinkers du använt? Finns det någon speciell sort för garage? Jag har också funderat på klinkers men det har inte blivit något köp ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.