När man limmar ena sidan som AndersG beskriver, finns det inte då risk att man får ett klapperljud när man kliver på den olimmade sidan?
 
Inte om golvet är jämt. Du skall oberoende inte limma på båda eftersom det förtar iden med att ha en spalt som låter golvet röra sig.
 
Var man kan köpa nedsänkta/kullriga mässingsskruv med spår.
 
Någon som vet vart man kan köpa lite längre trösklar i massiv ek?
Finns ju bara standard mått på 1 M eller 2 M
skulle behöva 230 cm längd
 
jag har ALDRIG skruvat en tröskel, har man satt karmen rätt så skall trösklen bara trilla dit, ibland gör vi egna efter träslag, synliga skruvar är aldrig snyggt.
 
Ingen som kan svara vart man kan köpa längre golvlister som är längre än 2 meter?
 
överallt, i alla riktiga bygghandlar
 
Jag har då ringt och varit runt till nästan alla byggvaruhus, alla har bara 1 m och 2 m.

Tipsa mig gärna vilket varuhus som har längre längder än 2 m.
Skulle uppskattas oerhört!
 
byggmax, jag har aldrig varit med om 1 meters längder i lister överhuvudtaget, 3 meters brukar vara det kortaste. bygmax, k-rauta, bauhaus, woody, xl-bygg
 
polxlt skrev:
Ingen som kan svara vart man kan köpa längre golvlister som är längre än 2 meter?
Du menar trösklar eller någon form av list som skall täcka en skarv av två golv, det heter inte golvlist.
Frågan har du redan ställt i en annan tråd och fått flera svar där.
 
Ja, jag menar "tröskel" som ska täcka skarven mellan två golv, när man öppnat väggen mellan två rum
 
Mina ektrösklar satt till en början lösa och ungarna upptäckte ju förstås att man kunde lyfta upp dom.... löstes med dubbelhäftade fästkuddar, sitter superbra och är nog lättare att ta bort än PL400 monterade trösklar.
 
Svara på en äldre tråd. Fick be en snickar tillverka en tröskel med exakt mått. Blev nöjd med resultatet. Jag limmade dit den. Synliga skruvar är inget snyggt enligt min uppfattning.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.