Hej alla! Har idag fått en offert på byte av fönster. Bor i ett radhus utanför Karlstad. Har totalt 13 fönster och 2 altandörrar. Fick en offert från Fönsterfabriken på PVC fönster med ett u-värde på 1.2. Kostanden för byte av samtliga dessa inklusive installation blir 86100:- Detta är med 25% rabatt på fönstren. Är detta ett bra och rimligt pris? Mvh Jonas
 
Redigerat:
Jag vågar inte svara på om det är rimligt eller inte men jag undrar hur du räknar hem det ekonomiskt?
Finns det en energideklaration med beräknade värmeförluster med nuvarande fönster ect?
Känns som att man kan betala många elräkningar för 86100:- men det kanske finns en estetisk aspekt också?

Mvh / Azkel
 
Tycker att det låter lite dyrt, dock beror det lite på hur stora dina fönster är och hur utformningen. Är rotavdraget inräknat?
Mvh. Stefan
 
Fönsterna är sedan huset byggdes -75. Dom flesta fönster är relativt stora, som en vanlig villa skulle jag tippa. Nuvarande fönster är i dåligt skick och måste på sikt bytas ut. Priset är inklusive montering. Rotavdraget är inräknat. Mvh Jonas
 
Ta in offerter från flera håll. Kan säga att jag vet företag som "höjer" priserna och sedan lägger in 25 % rabatt för att kunden ska acceptera budet snabbare. Kan säga att det finns i Örebro flertalet tillverkare med olika kvalitet. Kräv Certifikat och referensobjekt.
 
Hmm, jo, efter att ha räknat lite så låter det dyrt. Gå in på www.skanskabyggvaror.se/ och räkna på vad det teoretiskt sett skulle kunna kosta i inköp. (cirkus) Jag gissar att de givit dig ink moms pris? Undrar också som Stefan ovan om ROT är inräknat/avdraget?

Mvh / Azkel
 
Finns energideklaration som tycker att man ska åtgärda tätning vid fönster och dörrar. Priset är inklusive moms samt med ROT avdraget inräknat. Mvh Jonas
 
När jag bytte själv, åkte ner till en fabrik i Polen gav jag 26000 plus transport, installation och material. Gick totalt på 45000 skulle jag tippa. Dock kände jag han som installera så kan vara lite missvisande. Då har jag ändå 13 fönster och en dörr. I blandade storlekar.
Köper man direkt från fabrik och har rätta kontakterna tycker jag därför att ditt pris borde varit åt 65-70 inte mer..
 
Sök på den stora annonseringssajten som börjar på "B". Sök efter PVC fönster och sök i Karlstad.
 
...från en lokal återförsäljare (Junefönster) här i Jönköping som säljer PVC-fönster som bygger på tyska Rehaus profiler. Jag beställde bara två fönster och en dörr så priset är lite svårt att jämföra med ditt behov, men jämfört med alla andra jag kollat (med motsvarande kvalitet) ligger han klart lägst. En lite kul grej var att eftersom jag ska montera dem själv, i etapper, föreslog säljaren att jag kunde beställa några i taget - inte direkt det förslag man förväntar sig att höra av en säljare :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.