...antagligen för att getingarna inte gillar när man hamrar på deras hus. DVS, mitt hus, där getingarna byggt bo precis under där jag tänkte hamra på lite ny takbrädor.

Så, hur får man de att flytta? Lämnar man en lapp eller kontraktsuppsägning? En dynamitgubbe?

Boet har de byggt under takfoten någonstans, omöjligt att komma åt utifrån.

Några tips? Vet att säkert Anticimex har lösningen, men tänkte höra här först. Arkivet här hade väl början, men inte slutet.

Tack på förhand.
 
Det är bara att spraya in i getingboet på natten när alla är hemma. De kan nämligen inte flyga i mörker. Spraya i utgången av boet först så att det blir stop alt. tok fyll boet och spring.

Lycka till
 
Thank you! Spraya med vad?
 
Tumstocken skrev:
Thank you! Spraya med vad?
Hej
Radar är det bästa, har testat fungerar perfekt ;D
Mvh
 
Hej!

En burk med fotogen brukar göra susen, av nån anledning gillar de det så myckat att de tar sig ett dopp. Sätt den gärna på väggen eller nåt ställe där de sticker in och ut!

Mvh Andreas
 
Är det ett litet bo kan man köra dammsugaren och komplettera med lite radar när alla är inne....
 
garagenisse skrev:
En burk med fotogen brukar göra susen...
Tänder man på sen också för att vara säker på att de försvinner? ;)

Köpte en sprayburk med radar och vips så försvann alla humlor som helt plötsligt bestämt sig för att flytta in hos mig (jaja, det räckte inte med att bara köpa burken - jag var tvungen att spraya lite också).

/Fredrik
 
Gör som vi gjorde på vinden, skulle dit och kolla till vart det läckte (en lång, och sorglig historia, hoppas det blir ett glatt slut på den iaf), så jag drog upp en skarvsladd med en bygglampa i andra änden, tände den, såg alla getingar, gick ner (hastigt) å klädde på mig ordentligt.

Gick upp igen, näst intill tomt, förutom runt lampan, eftersom 1500w blir HETT, och dom verkade gilla ljus, så blev det lite geting bbq :surprised:, låg säkert 40-50 getingar i HÖG runtomkring, döda, precis som dom ska vara.
 
En dusch med lacknafta brukar funka bra det också.
 
Hade getingar (jättebo) under pannorna där jag skulle spika vindskivor upp med en panna silvertejp på spraymuppen med Radar upp med burken vid bot, och den fick spruta ända tills den tog slut.

Det var slutet på den parian....

/Stefan :surprised: :surprised: :surprised:
 
När ja la om mina tak nu i somras hittade vi sammanlagt 8 getingbon. När 4:de burken radar gått åt lackade ja ur på getingjävlarna. Gick o hämtade ett badmintonrack samt långärmad tröja o keps. Funkade faktist över förväntan ja smashade nog ihjäl ett hundratal innan dom lyckades sticka mig första gången. :)
 
Erik_D skrev:
Funkade faktist över förväntan ja smashade nog ihjäl ett hundratal innan dom lyckades sticka mig första gången. :)
::) Har du har möjligtvis en bild på denna show ???? ;D
 
Tyvärr inte =)
 
yonna skrev:
Har aldrig sett någon liknande konstruktion här i landet.
:surprised: En mördarlampa kunde väl knappast bli S-märkt. ::) Kan vara en anledning. ::) ;D
 
det lär ska vara otroligt effektivt med startgas, innehåller eter, det tycker de inte om. Man får ta det lungt med eld o sånt en stund efter...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.