T ex den från black&decker som just nu kostar ca 900 kr.
Finns det andra modeller och fabrikat?, finns det ngn som är bra?.
Vi har en tomt på 1500 kvadrat, med flera rabatter, kanter mm, men jag vägrar dra med mig en sladd på denna expedition, hittills har vi använt lie och handkraft, men har nu börjat fundera på en sladdlös trimmer istället. Skall vi köpa en sådan?
Och förresten! Nej! det blir ingen bensindriven!, det alternativet finns inte.
mvh
greenbay
 
Ser att du är nöjd med din trimmer från Jula, har du tittat på något annat fabrikat? Själv tycker jag att biltema:s sladdlösa påminner om jula:s.
mvh
greenbay
 
Vi köpte en bensindriven(homelite,bauhaus), den är bra i "skogen", men går inte att använda i närheten av rabatter, den suger tag i allt som går att linda upp på spolen och sedan rycker den upp allt med rötterna ( om det är en rabatt), den är som en magnet till allt fin och känsligt som den vill förstöra ...

Så vi kompletterade med en sladdriven, lite väl trassligt hos oss, så vi har tittat på Flymos 24v laddningsbara(batteriet på höftbälte) - är det någon som har använt den, det vore bra att veta om den är bättre på något vis. Jag förstår varför batteriet sitter på ett bälte, tungt - väldigt tungt ...

Henrik
 
Vi har en b&d uppladdningsbar. Jag tycker den är riktigt bra. Den är lätt och den klipper snyggt och är självmatande. :)Den kostade 1500:-.Hade tidigare en elektrisk Stiga. Den klippte ingen vidare o den var värdelös med trådmatningen och jobbig att klippa med efter ett tag. Jag valde uppladdning eftersom en bensin kräver mer underhåll.
 
greenbay skrev:
Ser att du är nöjd med din trimmer från Jula, har du tittat på något annat fabrikat? Själv tycker jag att biltema:s sladdlösa påminner om jula:s.
mvh
greenbay
Ja, de var onekligen lika varann, det är väl inte första gången man hittar identiska varor på de ställena ;)
Om du har behov av de andra i paketet så är det nog bara att slå till! Jag kunde i alla fall inte se den säljas separat?
 
Jag köpte en Flymo batteri trimmer på k-rauta och är SUPERnöjd.. är ett 24volts batteri man hänger på ryggen..

Räcker iaf till våran tomt på 1400kvm..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.