jag har ett gäng bärbara datorer med fungerande skärmar. Min tanke är om man kunde koppla in dem mot en vanlig dators vga utgång...

Vad jag kan se så verkar man behöva ett styrkort till skärmen för att det skall fungera. Är det här projektet något att satsa på eller är det bara att slänga skärmarna? Skulle vara lite coolt att bygga in skärmarna i väggen och använda som tv eller fotoram...
 
Har du en fungerande skärm till en HP OmniBook XE3?
Då köper jag den gärna till ett vettigt pris.
 
Jag har aldrig stött på någon som har fått det att funka men det finns ett antal siter på nätet som säger att det går och det börjar finnas hyffsat billiga driverkretsar.
Sen gäller det ju att hitta en driver som passar till din skärm också
 
Tanken är att sätta den på vägen... Men moderkorten har gått sönder... Vet inte hur folk gör men jag har fått två st som jag skulle kolla vad som har gått sönder på och min slutsats är att moderkorten har gått..

Hade ju varit riktigt coolt att hänga på väggen och kunna köra en slideshow med bilder... Eller köra mythtv i tvättstugan...
 
thewolf skrev:
jag har ett gäng bärbara datorer med fungerande skärmar. Min tanke är om man kunde koppla in dem mot en vanlig dators vga utgång...
Rent teoretiskt om du är RIKTIGT duktig i elektronik skulle du kunna leta fram kopplingspunkten mellan grafikchippet och skärmdrivarna men det kräver avancerade verktyg och massor med jobb och även då är det nog inte säkert att det går att få att fungera.
 
Nä. Det förutsätter ju att de har en standardsignal tex VGA däremellan men jag misstänker att man har "tjuvkopplat" lite.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.