hej
håller på och kaklar om badrummet skulle vilja ha lite tips om bra duschväggar(i mitt fall blir det en nisch)
mvh micke
 
Hej!

I ett av mina tidigare hus hade vi en duschvägg i klarglas. Det var ju väldigt snyggt så länge den var ren, men det blev väldigt fort fläckigt av allt kalk i vattnet. Jag skulle välja en med lite mönster i så att det inte syns lika fort.

/Ziro
 
Ziro skrev:
Hej!

I ett av mina tidigare hus hade vi en duschvägg i klarglas. Det var ju väldigt snyggt så länge den var ren, men det blev väldigt fort fläckigt av allt kalk i vattnet. Jag skulle välja en med lite mönster i så att det inte syns lika fort.

/Ziro
ok låter klokt,,tips på nåt bra fabrikat??
 
micke.l skrev:
www.duschbyggarna.se

Har ett behandlat glas så man slipper det problemet :)
Vårt "duschhörn" med välvda dörrar kommer därifrån, men aldrig har jag förstått att det var nåt speciellt med det glaset, iof. så blir det inte särskilt mycket fläckar på det men jag trodde det var pga. att vi behandlade det med sånt där medel som gör att vattendropparna rinner av från bilrutan (vet ej vad det heter, det är makens "bord" ;)) kanske man kan sluta med det :-/
Är det där specialglaset du pratar om någon nyhet för i år, våra duschdörrar är från 2003, eller....??

//Christina.
 
Glasbetong, enkelt och snyggt.
 
Granitkakler och klar glassdör från IFö. Nemt at gøre rent , bruker det samme som til kaffmaskinen.
Så det en fornøjelse når frun tar dusch. ;D ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.