Hej.
Skulle vilja höra hur stort intresset är för automatiska (nergrävda) bevattningar. Sådana med "popup"-spridare, droppslang för landen m.m. Har fått ett erbjudande att börja sälja/installera bevattningar för trädgårdar, men behöver feedback om intresse finns innan jag går vidare. Vad tycker ni??
 
W
Det är väll rätt så stort på nybyggda villor etc. Har dock bara erfarenhet av waterboys.se grejjer och det funkar kanon.
 
Det är nog vid nybyggnation som det är mest aktuellt med nergrävd spridarbevattning. Ska man göra en anläggning i en äldre trädgård kan det bli problem med bl.a plattgångar. Jag har eftarenhet av att "vanliga" privatpersoner inte är beredda att betala för en färdig anläggning. Om dom köper så vill dom montera det själva (av kostnadsskäl). Nybyggda hus i storstäder har större potential att köpa. Dock finns det en hel bunt med trädgårdsanläggare som är knutna till de större bevattningsfirmorna.
Har man inte tillgång till egenbrunn eller sjövatten så kan det bli kostsamt att bevattna trädgården med dricksvatten. Om man ser till priser på bevattningsgrejjer så får man vad man betalar för. Vissa nöjer sig med "Gardena" och att byta vartannat år och vissa vill ha riktiga grejjer.
 
Glöm inte att tömma systemet i höst annars kommer det garanterat att bli skador under vintern.
 
Jag kopplar in kompressorn på systemet och blåser med ca 4 kg tryck tills det är rent på vatten. Det är även så vi gör på fotbollsplanerna på jobbet. Fast med en mycket större komressor :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.