Om nu hantverkarna bara anger "bra" jobb som referenser så kan det vara svårt att se hur "normala" jobb går till, kan man inte leta via skattemyndigheten fram en hantverkares tre senaste jobb via ROT?
 
Det var ju en minst sagt intressant tanke, det borde väl bara vara att begära ut från skattemyndigheten. Utbetalningsbeslutet (till hantverkaren) borde ju vara en offentlig handling.
 
Jag ringde just Skatteverket och svaret är nej, det är sekretessbelagt. Du kan inte få uppgifter om andra kunder som hantverkaren har haft via Skatteverket.
 
Det var ju lite märkligt, det kanske man skulle ändra på för idén tycker jag var lysande :)
Tack Marlene för att du ringde och kollade.
 
Jag tyckte också att det var en superidé och högg direkt. Men jag kan förstå att det är sekretessbelagt. Du skulle kunna få veta vad grannen och släktingar har gjort och vad de har betalat. Lite läskigt skulle det allt vara.
 
Be att få typ 3st referenser eller något...

Är dessa kunder ordentligt nöjda så bör ju sannolikheten vara ganska liten att de gör riktigt dåliga jobb känns det som.

Bästa sättet är ju annars att få tag i hantverkare genom vänner och bekanta som man kanske litar bättre på.

Ett annat bekymmer är att duktiga hantverkare pratas det väldigt tyst om då de som har kontakten med dessa vill hålla dessa lite för sig själv och sin "krets"...
Dåliga hantverkare kommer väldigt snabbt upp till ytan på olika sätt och det är ju tacksamt.

Min högst personliga åsikt. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.