Hej

Jag står inför beslut att byta ut min befintliga anläggning och har fastnat för Calmarpannan.
Offerterna jag får in ligger i häradet 85-90 KSEK för följande
Calmarpanna V33
2 x750 ack med vv-beredare
Laddomat
Shuntstyrning
expansionskärl
installation

Köper jag via Bynor.se får jag hem prylarna till 59KSEK. En VVS firma är villig att installer för ca 10KSEK inklusive ROT

En nätt besparing på ca 10-15 KSEK för mig med andra ord.

Min fråga till all den erfarenhet som finns här är: Är det något som jag bör tänka på vid beställning via nätet? Finns det ngt oförutsett som jag inte ser? Helt enkelt, är det någon fara?
 
.....med tanke på att du siktar på att köpa av bynor.

Jag har köpt av dom under 3års tid och har alltid varit supernöjd.

Och jag har ingen anknytning till dom på något sätt, så vill inte göra nå´n reklam.
Bara meddela att dom levt upp till mina förväntningar men haft bättre priserd^_^b
 
Du bekräftar min magkänsla. Jag var i kontakt med Trebema som tillverkar pannan och de säger samma sak, att jag kan vara lugn.
 
Tips : Om du har plats: köp större acktanksvolym! Helst då en jättetank istället för två..1500l är för lite för den pannan...

VV Beredare i acktank är inte optimalt, dubbla kamflänsare är bättre, bäst är en tappvattenautomat....
 
Håller med ovanstående! Mer ack-volym om du kan. 1500 liter räcker inte långt för de flesta.
 
Köpte panna, acktank, laddomat och expansionskärl därifrån för 1 år sen. Ringde dom innan och fick bra hjälp med val av panna. Beställningen fungerade bra med snabb leverans (kom direkt från underleverantören) på allt utom expansionskärlet. Men efter hjälp av bynor så kom expansionskärlet ändå i tid till installationen. Betalade med faktura.
 
Tack för alla svar
Tyvärr har jag inte plats för större volym för tillfället, funderar på att skapa mer men det kan jag komplettera med senare. Jättetank fungerar tyvärr inte heller fast det ger mindre förluster
PST: Har faktiskt ändrat specen till en Dalatank med 3 slingor.

Tilläggas kan att jag idag har en albin trio kombipanna med keramik, 2 tankar som enligt uppgift skulle vara på 500 liter var men vid en närmare titt så är det hydrofortankar, tveksamt om de är på 500, troligen 300. Jag har inte tagit bort isoleringen för att kolla men det gör jag vid bytet. Ingen laddstyrning, ingen shuntautmatik.

Torde bli ett jättelyft att byta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.