Hejsan,

Har byggt om köket och är i sluttampen nu....:)
Nu när jag har börjat installera vitvarorna och har ett bekymmer dykt upp.

Fast jag har frisidor mellan kylskåp, frys och högskåpet (som innehåller ugn o micro) så finns det en står risk att kylskåpsdörren slår i antingen frysen eller ugnens handtag (beroende på hur kylskåpsdörren är hängd) när den öppnas mer än ~120 grader.

Hur kan man undvika detta? Finns det någon lösning på detta? Har funderat på att ha någon slags stark lina fastsatt längst ner/under kylskåpsdören vid gångjärnet som går mellan dörren och kylskåpet och som hindrar att dörren öppnas mer än 120 grader.

Allt detta för att slippa få märken och inbuktningar i den nya rostfria kylskåpsdörren.....:(

Idéer mottages eller om Ni vet om några fabrikslösningar som går att köpa direkt i butik.
 
Redigerat:
Ingen som har en god idé.......:S
 
Många kylskåp och frysar tillverkas med gångjärn som man kan spärra genom att sätta dit en liten plint eller liknande. Trodde detta var standard, men det kanske inte finns till dina vitvaror.
 
dannyowl skrev:
Många kylskåp och frysar tillverkas med gångjärn som man kan spärra genom att sätta dit en liten plint eller liknande. Trodde detta var standard, men det kanske inte finns till dina vitvaror.
Jag har faktiskt ingen aning....:(
Vad menar Du med plint, eller menar Du en stål-pinne?
Köpte nya Samsung RR82EERS1 & RZ80EERS1
 
Redigerat:
Jag menar givetvis en stålpinne. Det blev för tvära kast från Elforumet där jag hade läst något om plintar och så fick jag för mig av någon anledning att jag skulle kalla pinnen för plint.

Hur som helst så har jag Electrolux-prylar och där hittar man inget om det i bruksanvisningen, bara i installationsanvisningarna.
 
dannyowl skrev:
Jag menar givetvis en stålpinne. Det blev för tvära kast från Elforumet där jag hade läst något om plintar och så fick jag för mig av någon anledning att jag skulle kalla pinnen för plint.

Hur som helst så har jag Electrolux-prylar och där hittar man inget om det i bruksanvisningen, bara i installationsanvisningarna.
Jag ringde Samsung service men de hade inte hört talas om något sådan lösning, varken på sina kylskåp eller andra leverantörer (fick en liten känsla att det satt en okunnig person på andra sidan luren).

Har Du någon bild, eller något liknande, så man kan se hur det funkar ifall detta skulle kunna funka på mitt kylskåp?
 
vi ha miele och jag hade samma problem för jag ville ha bägge vänsterhngda. men det sket sig. jag gav upp för inget jag kom på verkade bli en snygg eller enkel lösning.

Men lycka till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.