En maskin i rotexläge skulle vara omöjlig att köra utan att ha sidmonterad motor/handtag. Rotex från Festool är låg och fin och därmed lätt att komma åt med.

Lagavulin
 
Lagavulin skrev:
En maskin i rotexläge skulle vara omöjlig att köra utan att ha sidmonterad motor/handtag. Rotex från Festool är låg och fin och därmed lätt att komma åt med.

Lagavulin
Festools 125 har inte det och den går bra att köra i rotexläge.
 
Jo, både 125 och 150 har sidmonterad motor. Dock så har nog 125 bara ett sidmonterat "handtag" (dvs motorkroppen). De har dessutom (åtminstone 150:an) ytterliggare ett sidmonterat och avtagbart handtag.
 
Jag menade att den saknade avtagbart handtag.
 
OK, då är jag med. För övrigt så håller jag med Lagavulin delvis, rotex skulle vara krånligare att köra utan sidomonterad motor. Dock använder jag i princip aldrig det lösa handtaget.
 
bezt skrev:
hittade makitan billigt men de skickar ju inte utanför uk, ;(

[länk]
antar du menar 6040an för220pund
 
Ja glöm vad jag skrev, googlade på bo6040 och kom in på den där utan att kontrollera närmre. 220 pund är inte lika bra pris så det är värt att bry sig.

Nej bäst att gå och lägga sig nu.
 
Mailade om de skickade till Sverige och det gjorde de fast det stod UK shipping only, 22 pund och de kunde skicka paypal faktura så det är ju kanske ytterliggare ett ställe att handla ifrån.
 
Kanske inte VM, men väl DM i trådlyft.
Finns det bara Rotex 125, som är 125mm?
Bosch, Makita och Dewalt inte har det, något annat proffsmärke?

Ska slipa vägar, köksytor och lite dörrar. Vill gärna ha "Turbo" funktionen, men det känns som 150mm är overkill.

//erik
 
Har faktiskt aldrig provat Festool själv. Vågar inte. Vill inte vilja ha som min renoveringsbudget ser ut. Men idag står en hantverkare och slipar en trappa på mitt jobb med en RQ-150 och Festool-dammsugare och jag måste säga att jag är grymt imponerad. Låg ljudnivå (sugaren låter i princip mer än slipen) och slipdamm, var då?!

Fast min enda trappa där hemma rättfärdigar liksom inte att köpa grejor till det priset...
 
Farzan skrev:
Har faktiskt aldrig provat Festool själv. Vågar inte. Vill inte vilja ha som min renoveringsbudget ser ut. Men idag står en hantverkare och slipar en trappa på mitt jobb med en RQ-150 och Festool-dammsugare och jag måste säga att jag är grymt imponerad. Låg ljudnivå (sugaren låter i princip mer än slipen) och slipdamm, var då?!

Fast min enda trappa där hemma rättfärdigar liksom inte att köpa grejor till det priset...

Hmm, kolla om han missat att slå på maskinen ;) Min Rotex 150 låter som ett monster!

/A
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.