Jag söker en infälld rörelsevakt som får sin spänning från batteri. Anledningen är att det bara finns fas och tändtråd vid strömbrytaren. Jag har försökt "hämta" nollan från närmsta kopplingsdosa och även från lampan, men det är nåt stopp på vägen så jag kommer inte fram med dragtråden.

Någon som vet var jag kan hitta sådan rörelsevakt? Och givetvis utan att bli helt ruinerad på kuppen.
 
det har jag nog aldrig sett själv. att dra fram en nolla är bästa alternativet fortfarande..
har du testat putta in en dragfjäder i röret från brytaren? du kan använda glidmedel som
brukar hjälpa till när det går trögt..
annars om det inte funkar så är lättast att knyta på ny fk på den gamla i röret och sedan dra ut gamla och
så nya åker in. använd oxå glidmedel där om det behövs.
 
Det går liksom inte trögt utan det blir tvärstopp nånstans halvvägs. Men ett bra tips med att använda den befintliga tändtråden som dragtråd för att få fram nolla (och givetvis får man då också dra fram en ny tändtråd).

Angående topic så skall det finnas sådana rörelsevakter som drivs av ett batteri.
 
Om du skall driva vanligt glödljus så finns det rörelsevakter som inte behöver nolla.

Denna tex: http://www.jula.se/rorelsevakt-137020
Står att den kräver nolla men det stämmer inte..
 
det går lättare att dra om alltihop i röret istället för en tråd bara..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.