Hej, kommer snart att få fiber till mitt hus och funderar på att ansluta mig till Kramnet eller Tele-2. (internet 100/10, IP tfn samt TV)

Någon som kan dela med sig av såväl positiva som negativa erfarenheter beträffande dessa leverantörer?
 
Bara en mycket subjektiv åsikt, Tele2 har så oerhört fånig fårreklam.
Dum som ett får.

Allvarligt, ring supporten och ställ en massa dumma frågor, de som svarar vettigast väljer du.

Protte
 
tele2 är as, behandlar kunderna som skit.
Exempel som jag råkat ut för.
1: Flytt av bredband och telefoni. Trots anmälan mer än 2månader innan flyttdatum så tog det dem 5veckor att koppla in bredbandet efter inflyttning. Trots detta får jag betala full månadskostnad under tiden.
2. De flesta tele2kunder fick i början av sommaren hem brev om missade fakturerade samtal. Med omedelbart betalningskrav. De tabbar sig och missar en del samtal, under ngt halvår och sen ska de ha in allt på en gång.
3. Behövde nytt sim-kort till mobilen då det gamla började ge upp. Detta ville de ha 50kr för. Trots allt så har jag haft ab hos dem sedan 96? De vägrade bjuda på detta.

All kontakt med kundtjänst har varit dålig erfarenhet, snäsiga och helt ovilliga att mötas halvvägs.
Passa dig!
 
Tack för svar! (Nytt SIM kort har jag alltid fått gratis av Telia när det strulat)

Har fått reda på att Kramnet ägs av All-tele som jag har haft tidigare problem med så Kramnet blir det inte.

Kan även välja Banhof, Bredband 2 mfl. någon som kan nämna nåt om dessa?

Hade ju helst fortsatt med Telia men eftersom de inte har några som helst planer på fiber där jag bor så blev det via lokala stadsnätet. Har aldrig haft några problem med Telia och de få gånger jag ringt supporten så har jag alltid blivit bra bemött och fått mina problem lösta.
 
Bahnhof har väl ganska gott rykte och de brukar ha konkurrenskraftiga priser. Just supporten är kanske inte deras bästa gren och de verkar vara lite mer inriktade på att teckna gruppavtal än direkt till slutkund.
Själv har jag och några släktingar kört med deras ADSL under en tid och det har varit stabilt, därför har jag inte haft speciellt mycket med supporten att göra men svarstider på mail har ibland varit lite lång. Tjänsterna är inte alltid lika "snyggt paketerade" som med en del andra operatörer där man i princip bara dyngar i en CD som installerar allt, detta upplever jag som en fördel men jag inser att det kan vara en nackdel för andra.
 
C
Inget större fel på Bahnhofs support heller, bara att man får sitta i 20 minuter (minst) kö, oavsett vilken tid på dygnet man ringer. Får en känsla av att dom kanske gillar kaffe (eller jolt cola) på det där stället. Mycket stabil uppkoppling dock, dom 4 månader som jag hade dom.

Angående Tele2: I min familj har vi haft tele2 sen tele2 hette comviq och vi har aldrig haft några problem. Aldrig nåt.
 
Tele2 har visat sig vara ondsinta idioter när jag haft med dem att göra, men jag har inga tips om fiberleverantör. Kör ADSL och ångtelefon (har tom en svart bakelit med nummertrissa, det ni, 60 år gammal och den funkar!) med Bredbandsbolaget resp Glocalnet och det har inte varit några problem. Kopparsnöret står Telia för och, tja dom e som dom e...
 
Tele 2 har en horribel kundtjänst. Alltid minst 1h kö samt att man måste lyssna på plågsam reklam för att ens få komma in i kön. Nu har de iaf infört att de ringer upp så man slipper sitta och vänta i 1h.

Bahnhofs kundtjänst svarar snabbt på mail och deras fiberuppkoppling har fungerat felfritt det halvår jag haft den.
 
Ok! Med mest negativa kommentarer om Tele-2 samt mest positiva om Banhof så lutar det nog åt Banhof.

Tack för svaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.