Vår arkitekt gillar Velfac, det är snyggt. En byggare sade att det ofta blivit fuktproblem med Velfac-fönster, att de är svåra att montera rätt.

Ngn som har erfarenheter? Bör man avråda?

Vilka fönsterfabrikat är annars att rekommendera? Vi siktar på underhållsfritt.
 
Vår arkitekt förordar också Velfac. Han har goda erfarenheter av dem sedan tidigare.
 
Hörde igen med arkitekten som sade att det har varit problem med fukt när Velfac monteras i puts, men att det går bra i trähus. Ngn mer som vet ngt?
 
Vi har också tänkt att ha Velfac. Vi har varit i kontakt med flera snickare och samtliga är negativa till Velfac. Svåra att få täta och svåra att montera säger dom.

Om jag förstått saken rätt måste man plåta ganska noga runt om för att få det tätt.

De jag pratat med som har Velfac älskar sina fönster.

Om det är någon som byggt med Velfac och puts och fått till det snyggt kan ni väl berätta hur ni löste det!

 
Jag har valt Velfac till det hus jag precis börjat bygga. Många hantverkare är negativa till allt som tar lite längre tid och är lite krångligare än vad de är vana vid. Det är väldigt viktigt att plåtarbetet runt fönstrena blir gjort på ett riktigt sätt (finns att tillgå på www.velfac.se). Det som talar för Velfac, tycker jag, är att deras produkter är betydligt snyggare än det mesta som finns att tillgå på den svenska marknaden. Förhoppningsvis skall fönstrena sitta uppe ett tag och i sammanhanget är den lilla extra monteringstiden försumbar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.