A
Jag och min sambo är nyblivna husägare sedan Januari, vi köpte ett Aneby hus byggt 1984. Det är platta på mark. Vi har börjat att byta golv i vardagsrummet samt hallen, och i hallen så knirrade det så pass mycket så vi bestämde oss för att bryta upp spånskivan för att kolla om det fanns något lumpapp mellan spånskivan samt frigoliten, vilket det tyvärr inte fanns. Jag tog samtidigt bort all frigolit och upptäckte då att det saknades en bit plast på betong plattan, jag fixade givetvis till det men har nu gått och oroat mig om att det kanske är så på fler ställen. Vad ska jag göra? Går det under dolda fel?


Mvh
 
Nej - tror inte det.
Har skada uppkommit? Det krävs för att det ska bli ett dolt fel.
 
A
Nej det hade inte uppkommit någon skada, men på sikt så är det väl ingen höjdare att det saknas plast? Då kan ju fukten vandra uppåt? Och det kan ju vara på fler ställen där det har blivit skada?
 
Det behöver inte ha uppstått någon skada för att vara ett dolt fel!
 
A
injonil skrev:
Det behöver inte ha uppstått någon skada för att vara ett dolt fel!
Hur ska jag gå tillväga tycker ni? Man måste ju bort med allt(golv,spånskiva och isolering) för att kontrollera hur det ser ut.
 
Har huset klarat sig skadefritt sedan 84 så behöver du nog inte oroa dig över framtida skador.
 
O
vilka var bygg reglerna -84? Det kanske var så att man inte behövde använda plast. Alltså, inte alls säkert att det är ett fel!
om det har fungerat utan problem så varför oroa dig!?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.