Hej!

Har lite funderingar på att bygga nytt hus och funderar på hustypen Havsvik. Någon som har lite bilder på de huset?
 
Hej, vi har byggt ett Havsvik och flyttade in maj 09. Vi trivs superbra i vårt hus! Såg att de uppdaterat planlösningen något på webben i "nya" katalogen - vissa av de modifieringarna har vi i vårt hus, andra inte. Har just nu inte några bilder som jag vill lägga ut här, men jag svarar gärna på frågor!
 
Hej annicag!

Vi har byggt ett Havsvik från grunden själva. Vi är helnöjda med husvalet. Vi valde att göra allrum av stora badrummet och flytta det till "kontors"rummet vid köket istället, eftersom vi ville ha en utgång från det badrummet ( enl den gamla planritningen) Vi flyttade även ut stora sovrummets yttervägg så den livar med vardagsrummet.

Lycka till med erat Havsvik

/kimpo
 
  • Osorterade bilder 210.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Osorterade bilder 211.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Osorterade bilder 214.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Osorterade bilder 218.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Osorterade bilder 226.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Osorterade bilder 233.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
annicag skrev:
Hej!

Har lite funderingar på att bygga nytt hus och funderar på hustypen Havsvik. Någon som har lite bilder på de huset?
Vilket fantastiskt fint hus det är. Brutet valmat tak, yummi!!
 
kimpo skrev:
Hej annicag!

Vi har byggt ett Havsvik från grunden själva. Vi är helnöjda med husvalet. Vi valde att göra allrum av stora badrummet och flytta det till "kontors"rummet vid köket istället, eftersom vi ville ha en utgång från det badrummet ( enl den gamla planritningen) Vi flyttade även ut stora sovrummets yttervägg så den livar med vardagsrummet.

Lycka till med erat Havsvik

/kimpo
Vilken soffa!!!
Och givetvis ett fint hus...
 
FieroGT skrev:
Vilken soffa!!!
Och givetvis ett fint hus...

Ha ha..Tackar!!:)

Ja, soffrackaren blev 4,5 m lång..:x

/Kimpo
 
Sååå läckert!.

Jag sitter här med en Havsviks ritning som grund till vår hus som inte kommer byggas av Eksjöhus.

Jag har en fråga till er som bor i ett Havsvik. Hur skulle det praktiskt verka om man tog upp en öppning från hallen till köket i höjd med gången in till allrummet? skulle det kunna funka?

Vilka smarta lösningar har ni kommit på till köken? såg på bilden att ni tagit bort ordinarie köksö och ställt en i mitten, verkade inte dummt alls...

Ni har ingen enkel ritning att dela med er av? Vi måste ha bestämt planlösningen innom några veckor och är så vannsinnigt rädda att vi missa JUST DET! vi vill ha.
 
Hej Martaa!

Vi byggde som sagt efter de gamla ritningarna.
Personligen tycker jag inte att en öppning in köket från hallen verkar vara en bra lösning, eftersom du då tappar mycket köksyta och även får allt ljudskrammel från köket in i resten av huset. Men man ska försöka hitta den lösning som passar en själv...

Vi har ändrat alla fönster i huset på baksidan, så att de går hela vägen ner till golvet. I köket har vi lagt ett liggande fönster över diskbänken/arbetsytan och höjt upp det 50 cm över bänkskivan, så att man ska kunna se ut..
Vi tog även bort alla köksskåp från HTH och valde en egen lösning med IKEA skåp istället, kan säga att vi fick bra mycket mer för pengarna. I o f s ville vi "bara" ha vita högblanka luckor.

Lycka till med erat Havsvik...

/kimpo
 
Jättetack kimpo för din input. Nu är vi färdiga med vår modifiering av Havsvik och bygglovet är inlämnat. Många ändringar blev det.



bh.png
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.