Hojt Hojt!

Jag vill bara upplysa att härom natten vaknade jag av Piiiip...pipp...pip-pip-pip.
Alltså hällen sattes på och sen en platta, men eftersom det inte stog någon gryta på den plattan stängde hällen av sig.

Jag gick ut i köket och då var den avstängd. Gick och la mig igen men lyssnade en stund. Då piper den till igen och jag springer ut i köket och kikar.

Hör och häpna. En SILVERFISK:D har dragit igång hällen! Den var ju inte så liten, men långt ifrån den störta jag sett.
Det jag vill få fram är att det är nog inte så kalasbra om det står tomma grytor och små djur (flugor, silverfiskar m.m.) kan dra igång en platta.
 
Jag är inte förvånad. Jag har alltid ogillat touchkontroller på spisar, men jag fortsätter att gång på gång inse nya nackdelar med det. Däremot har jag inte kommit på några fördelar mer än rent designmässiga. På en bra spis regleras värmen med vred.

Erik
 
Det finns inga fördelar med touchkontroller på spisen vad jag kan se, har haft det sen -03 på våran induktionsspis och har så här långt bara upplevt nackdelar jmf med ett vred på framsidan, dock har ingen silverfisk startat den, än :)
 
Men götapetter...börjar bli dags att sätta en rejäl brytare att slå ifrån när man inte använder de moderna köksunderverken.
 
En silverfisk? Med tanke på vad en induktionshäll kostar så tycker man ju att det borde krävas minst en guldfisk i alla fall... :rolleyes:

Åtta inlägg på lika många år - och enbart av högsta kvalitet som detta, erkänn att ni är imponerade!
 
Ibland funkar det segt när man vill ändra och nu en silverfisk! :wow:

Man kanske skulle börja använda barnlåset om man har för vana att låta kastruller stå kvar. Jag/vi brukar aldrig ha något på hällen om vi inte lagar mat förstås.

Men helt klart en bra varning!

Tack
 
Vi har alltid en liten gryta eftersom minstingen fortfarande kräver välling mitt i natten. Men nu får man lära sig att ställa den åt sidan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.