08 Bygg & Entreprenad i Sthlm (tar även jobbi Uppsala), är det nån som känner till dem? Patrick Lorentzon har vi kontakt med. Skulle bli jättetacksam om nån känner till dem!!! Ska precis skriva kontrakt, men börjar bli orolig...
 
Hej,
Vi var i kontakt med dem 2006för renovering av vår källare, de var här och kollade men återkom aldrig med någon offert vilket var mycket konstigt. Det fick iaf en varningsklocka att ringa men det behöver ju itne betyda något... Hoppas allt går bra för er iaf :)
 
Hmm, oss skickade de offert till snabbt, men däremot att återkomma med bekräftelse om startdatum fick vi vänta länge på, troligen delvis pga semestertid. Kontrakt skulle han skickat för länge sen, inget har kommit och startdatum är nästa tisdag! nu har jag skrivit kontrakt och formulerat som jag vill, om de inte går med på våra villkor så släpper jag dem. Nån mer som känner till dem? SNälla, tacksam för svar!!!
 
Be om några referenser att ringa och prata med.
 
Ja har ringt på referenser, men enligt mej säger det inte särskilt mycket om det är en oärlig hantverkare, han kan ju bara lämna numret till en kompis... Vi kan inte åka till Sthlm från Uppsala för att kolla med egna ögon...
 
eh, jo det kan ni !
 
Eh, nej det kan vi inte. Har två småbarn och alldeles alldeles för mycket att göra just nu. Men det kanske vore värt att pressa in en bilresa med griniga ungar för att kolla det ändå. Ska diskutera med maken.
 
Vad ska ni göra då? En altan eller bygga hus + garage med dem?
Skulle utan tvekan lägga en hel dag på att kolla upp de väldigt noga om jag skulle bygga hus + garage.
Är det en altan ring 2 referenser och fråga lite hur det gått.
 
Badrummet; kakel, klinker, golvvärme, taksänkning med spotar, ny inredning (som vi köpt). Kakel i köket.
 
Det är ju investeringar för över 100000kr, då skulle iaf jag kunna tänka mig att ta en halvdag ledigt och åka 5 mil för att kika på referensobjekt. Kan inte?
 
Ursäkta, men hur mycket vi har just nu, problem med bil och annat och huruvida vi ska eller inte ska åka och kolla på referenser är väl upp till oss?

Jag ställde frågan om någon känner till dem, kan vi återgå till det snälla? Tacksam för svar som rör ämnet, kram!
 
Ursäkta själv, men eftersom du inte litar på de referenser som de lämnat så varför då lita på ngn okänd på ett forum?
Har ni så fullt upp att en av er inte kan ta ett par timmar för att kika på en referens så får du väl antingen lita på de referenser som de givit dig eller helt enkelt chansa.
Problem med bil? hyra, låna, taxi?

Lämnar din tråd nu då du är rätt otrevlig, verkar lite småkorkad dessutom.
 
Tack för komplimangen ;-)

Gör ett sista försök: Jag undrar om någon känner till dem?
 
Återkoppling; Vi anlitade 08Bygg i alla fall och tycker att det funkat bra, De hade lite konstiga betalningsrutiner, med förskottsbetalningar för material samt betalning under arbetet etc, vilket var det som gjorde mig misstänksam, men jag tror faktiskt att de ändrat det nu då jag påpekade att det inte är standard att betala innan arbetet är klart. Vi betalade materialet innan, och resten när allt avslutas.

Generellt tycker jag att det funkade bra, lite småstrul som det väl oftast är, men de åtgärdade det utan problem och blev klara enligt den tid de sagt att de skulle bli klara. Patrick, som är ansiktet utåt, är trevlig och lätt att ha att göra med och deras underentreprenörer var duktiga.
 
Skönt att det löste sig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.