Jag undrar om ni har några tips på bra renoveringsbloggar, gärna med hus från 1920- till 1960-tal. Inget i stil med "nu blåser vi ut allt och fyller huset med vita möbler" (såna bloggar är lätta att hitta), utan gärna tidsenlig renovering. Moderna twistar på det gamla är ju dock trevligt. Jag har via forumet hittat Solhaga som jag gillar, men mycket vill ha mer! :)
 
Du får gärna kika på min. Ligger ordentligt efter med uppdateringen dock, men det kommer. Solhaga är en mycket trevlig blogg! De gör saker ordentligt, vi försöker men är inte på när så konsekventa med att alltid välja "rätt" färger och material.

Edit: Kollade lite på Solhaga nu och det är läskigt hur lika vi resonerar och arbetar. Vi har t ex också målat om fasaden nu i sommar. Som sagt, uppdatering kommer.
 
Redigerat:
Klickade faktiskt på en länk från Solhaga till dig, men jag bokmärkte inte eftersom det var så längesen du uppdaterade. Skönt att hopp om uppdatering finns! :)
 
Tack för tipsen! Fritt fram att posta fler länkar (gärna fler med femtiotalsinredning och inte bara shabby chic), jag har sjukt lugnt på jobbet just nu ;)
 
Jag skulle vilja se mera bygg-bloggar, inte så mycket inredningstjafs....
Nån som har nå tips?
 
Halloj,
Här är en blogg om vårat sekelskifteshus i sten som vi (hel)renoverar och vi försöker hålla det i harmoni med husets övriga stil, men ibland är det svårt. Det fanns inget avlopp, ny el och massa fuskbyggt när vi tog över det. Som de flesta ligger vi också lite efter med uppdateringar men snart kommer sommarens moment upp....väl mött
http://dromkaken1909.blogspot.com/

//H
 
Jag och familjen har en liten blogg om vårt liv på landet och det pågående renoveringsarbetet av vår gård. Vi flyttade från staden ut på landsbygden i februari och har mycket arbete framför oss, det är learning by doing som gäller och jag hoppas få med det mesta i bloggen.

http://annochdaniel.blogspot.com/
 
Har som många andra en liten blogg/hemsida med husrenovering/tillbygge, som startade för tre år sedan. Uppdateras allt eftersom det händer saker.
www.jogarsrud.se
 
imported_jo skrev:
Jag skulle vilja se mera bygg-bloggar, inte så mycket inredningstjafs....
Nån som har nå tips?
Haha, håller med. Det blev lite väl mycket inspirationstrams och gullegull-romantiskt.
 
Som andra halvan av "team Solhaga" kan jag inte annat än ödmjukast tacka för berömmet.

Vår ambition är inte helt igenom i byggnadsvårdsanda, men de stora sakerna som fasad och fönster renoveras på traditionellt vis. Arbetet går ju tyvärr mycket långsammare än vad vi både planerar och önskar:) Jag hade inte räknat med att en av de svåraste sakerna med renovering är att fatta beslut och STÅ FAST VID DOM! Ojoj, vad vi ändrar oss hela tiden...
En annan sak vi inte riktigt räknat med vid husköpet var släktens brist på tid:) Vi får mindre hjälp än vi räknat med, samtidigt som vår son kräver mer än vi trodde när vi köpte hus (han har en livslång, svår sjukdom som tar mycket TID i anspråk). Så vi ursäktar oss med det när vi själva tycker det går för långsamt:)

Tipsar även om Bergagården, som förutom renovera sin västerbottensgård öppnar byggnadsvårdsbutik. Jag har pluggat med "herrn i huset", vilket gör deras projekt ännu mer spännande att följa (för mig alltså).

http://bergagardens.blogspot.com/
 
Anna_Robban skrev:
[länk] Gillar jag! Tydliga beskrivningar

och denna

[länk]
den där smalltownstyle....herregud. Jag har försökt att respektera att folk tycker olika ang inredning.
Men nu kan jag inte hålla tillbaka längre!!
Varför i helsike ska man ha rostiga gamla plåtburkar på ett bord för? Och en potta från 50-talet som dekoration!?!
Och folk springer benen av sig på loppisar o allt annat för sånt, som dom dessutom betalar pengar för!
Jag skulle betala för att bli av med det..... Skulle jag komma in i ett hus det såg ut så där skulle jag nog gå ut o kräkas:|.
 
  • Gilla
pling3
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.