Hej

Detta är lite avsides, men det känns ändå viktigt:

Att det förekommer smygreklam på denna sida är tydligt.
Och jag tror att det alltid kommer att göra det.

Vad KAN göras för att det INTE ska förekomma??
Är smygreklam skadligt för medlemmarna och läsarna??

Jag tycker att det är upp till var och en att tolka ett inlägg.
Om jag skriver att firma X är jättebra, kommer det att UPFATTAS som smygreklam??
Nej troligen inte (jag har ju flera tidigare inlägg vilket egentligen är ovesentligt), men om det skulle vara ett av mina första inlägg kanske det skulle upfattas så. Och troligen skulle en del medlemmar ifrågasätta det med mer eller mindre aggresiv inställning
Oavsett om det nu var smygreklam eller inte kommer den nyblivna medlemmen troligen inte skriva mer på denna sida.

Bra! Då har vi fått bort en "smygreklamare", eller inte??

Tänk på att OM DET INTE var smygreklam kommer alla vi som behöver tips, ideer och kunskap att gå miste om dessa p.g.a att den nye medlemmen inte känner sig välkommen. Forumet går då miste om en potentiell idee och kunskapsbank.
Fortfarande bra?? Nej troligen inte.

Jag tycker att vi låter moderatorerna ställa frågor till "smygreklamskrivarna" om det råder oklarheter eller tvivel. Och gärna privat och diskret.
Om vi andra frågasätter sanninsghaltten i ett inlägg öppet tror jag att det snabbt blir ett forum där andra blir rädda för att skriva inlägg. Det kommer dessutom att skapa en mycket otrevlig och misstänksam stämmning på detta forum.

De flesta av oss är trots allt här för att söka eller dela med oss av kunskap eller tips.

Låt det gärna förbli så.

Said

 
Någon som har erfarenhet av firmor som kommer från Polen/Baltikum?

/Matz
 
Instämmer med Badger, har bara bra erfarenheter av Lindenvillan än så länge. Vi köpte också stomme som de tillv efter våra ritningar. Inga konstigheter, utan det löstes utan problem. Mvh/F
 
Är det någon som vet några stenhus leverantörer som bygger i Gävleborg?

De flesta bygger söder om Stockholm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.