Man kan ju ha 2 stycken. Har en GOP i fritidshuset där man verkligen har nytta av att slippa sladden och sedan en vanlig 230V maskin hemma i huset.
 
:) Att ha två stycken är ju ett alternativ, det jag är mest orolig för är att jag kommer surna till på batterierna blir gamla och sura. som på den batterimaskin jag har idag :)

Kanske är bäst att köpa en MM i längden. ska dock kolla om GOP:en kommer med eller utan tillbehör..

/m
 
Hej Marcusen,
Vart hittade du paketet med GOP & GSR för 2500?
 
GP här i Östersund, dom hade 6 paket kvar igår..

/m
 
Marcusen: bygger vidare på frågan om GOP + GSR.
Vet du vilken version av GSR som ingick i det paketet och var det ink. eller ex. moms? Hur många batterier ingick?

2500kr ink. moms för båda maskinerna låter som ett slåtillpris!

Har du en länk till erbjudandet så ska det utnyttjas direkt :)

Tack!
CW
 
Annars har Axminster. Blev 2492kr. 2 batterier och 36 extra tillbehör till GOP. Nya GSR'n och i L-Boxx.
 
cheif_wiggum skrev:
Marcusen: bygger vidare på frågan om GOP + GSR.
Vet du vilken version av GSR som ingick i det paketet och var det ink. eller ex. moms? Hur många batterier ingick?

2500kr ink. moms för båda maskinerna låter som ett slåtillpris!

Har du en länk till erbjudandet så ska det utnyttjas direkt :)

Tack!
CW
Finns inte att köpa på webben utan endast i butiken, sällan dom lägger ut sina kampanjgrejor där.. det var iaf den nya GSR:en och priset var typ 2537 ink moms. bestämde mig dock för att inte slå till nu när jag såg att festool släppt en CXS, får nog bli en sådan och en MM istället..


/m
 
Det slutade med att det blev en MM Top Plus från UK och sedan en C12:a.. :)
 
Jag har velat länge på en multimaskin. Just nu säljer Bauhaus FMM 250 för 1495:-. Bosch PMF180E kostar 890:-. Är det värt att lägga 600:- mer på en Fein? Är Fein eller Bosch "kompatibla" med lågprismärken typ CoTech när det gäller tillbehör? Eller måste man köpa "märkesblad"?

Edit: Jag ser nu ovan att CoTech inte funkar med Bosch. Synd.
 
Redigerat:
Bauhaus "fejk-blad" fungerar utmärkt till Bosch. De är helt snarlika i design och det ryktas att de görs på samma fabrik. På förpackningarna kan man verkligen misstänka det då de använder samma typ av bilder för användningsområde etc.
 
Ska man in i Feinvärlden så är nog ingången via TOP paketet och inte på starterkitet.
 
Feins enklare maskin har inte snabbfäste för bladen utan man får använda insexnyckel.
Har själv haft en Meec från Jula med insex (lossade lite ibland), funkade faktiskt riktigt bra för 299:- men blev biten och köpte en FMM250Q Top (med snabbfäste, därav Q:et på slutet) från Axminster.
Tycker själv att snabbfästet e guld värt...
 
Tänkte bara tillägga att jag fyndat originalblad på Tradera senaste veckan, 110:-/st, är tyvärr tokdyra vid styckvis köp annars...
 
Jag har en Bosch (Gåva).
Den gör jobbet men jag blir sönderskakad efter några minuter.
Kommer att skaffa en Fein när de är billiga eller når jag har ett uttalat behov.
Boschen hamnar då på landet.
(FÖ, Festo kommer med en snart har jag hört ?!?!?)

Skulle aldrig satsa på en Bosch pga skakningarna.
Billig ja men man drar sig för att använda den.

Batteridrivna efter tycke och smak.
Personligen föredrar jag sladd på de verktyg jag använder sällan och alltid på de som drar mycket effekt.
Batterimaskinerna är aldrig laddade när de behövs.
Kraftigare räcker aldrig till.
 
Själva har jag både grön o blå Bosch (PMF180 o GOP).

Den gröna blir mest för slipning o den blå för sågning.

Den blå skakar o låter mindre men får att ex slipa fönster så är den gröna bättre-

Tycker nog att för dom typiska små sånksågssnitten är GOP optimal tack vare batteridrift.

Med LiIon batterier så slipper man bekymra sig om dom är laddade-------det är dom....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.