Vi tänkte välja willabs uterumspartier wg62 eco som har argongas mellan fönsterna. Nu var det så lång leveranstid på dem, kanske poppis, att jag frågade om de hade några liknande som kom fortare hit. De sa att wg 50 var närmast. De är lite billigare också. Den enda skillnaden verkar vara argongasen. Och att wg62 har 1,6 i U-värde och wg 50 har 2,9. Men båda ska vara vår-höst. Så vad blir den faktiska skillnaden då? Varmare rum? Mer eller mindre imma? Någon som kan råda oss i valet och kvalet?
Vi tror inte vi ska ha någon fast värme i rummet. Kanske nån typ infravärme isåfall.
 
Vi har Wg62eco och kan tyvärr inte svara på din egentliga fråga men däremot har vi en annan synpunkt på dessa partier. De har som standard ett hakregellås som gör att U-profilerna blir 10 cm breda och upplevs som lite väl stora och klumpiga.
 
Micke_vb skrev:
Vi har Wg62eco och kan tyvärr inte svara på din egentliga fråga men däremot har vi en annan synpunkt på dessa partier. De har som standard ett hakregellås som gör att U-profilerna blir 10 cm breda och upplevs som lite väl stora och klumpiga.
Vad är alternativet till hakregellås då?
 
tycker inte det ser ut som så stor skillnad. kollar närmare i morgon.
 
angående profilerna som du säger är större på wg62eco så står det på willabs hemsida att profilerna är 40*50 mm. PÅ wt55 är de större 41*56 mm.
Dessutom är hakregellåset säkrare.
Såg också att wt55 har spröjs på fönstret och det gillar inte jag.
 
Norea skrev:
angående profilerna som du säger är större på wg62eco så står det på willabs hemsida att profilerna är 40*50 mm. PÅ wt55 är de större 41*56 mm.
Dessutom är hakregellåset säkrare.
Såg också att wt55 har spröjs på fönstret och det gillar inte jag.

Mina är i alla fall 100 mm, nu är det inte dörrprofilen utan U-profilen som dörrbladet går in i när man stänger dörren... Jag kan fota mina så ser du hur jag menar....
 
jag pratade med willab idag så jag vet vad du menar. tror inte det kommer störa mig med bredare profil i sidan. det är ju många fönster man kan öppna ändå.
 
För vår del är det inte det minskade öppningsmåttet utan mer att det ser lite klumpigt ut, rent ut sagt fult....
 
hmm ta gärna ett foto och lägg upp. jag märkte inte att det var fult när vi var på willab.
 
Vi funderar också på WG62, och visst det är inte jättesnyggt, men cylinderlåsen är fulare eftersom de sticker ut 3-5 cm från dörren och det ger lågbudgetintryck iaf.
 
Det är lågbudget!
Fönstrerpartierna går sönder och det går ej på garantin.

Riktig skit, välj Skånska eller Santex
 
Tobiasgrävare skrev:
Det är lågbudget!
Fönstrerpartierna går sönder och det går ej på garantin.

Riktig skit, välj Skånska eller Santex
Lite väl häftigt att uttrycka sig som du gör... Låter som att du ser Santex och Skånska jämförbara med varandra... Skaffa glasögon i så fall.. Skånska är ju riktigt skit som aldrig ens kommer upp i Willabs kvalitet...
 
Nej, man kan inte jämställa santex och skånska. helt riktigt.

Jag väljer hellre skånska än willabs skit.

Repiga dörrar och fönster som splittras... och så säger de att det kan ju varit en fågel som flugit in i rutan!?!? Jag har inte tänkt låta mitt barn leka i ett sådant uterum!

Sen vägrar de ersätta rutan, efter 4 månader!

Har hört från flera att deras leveranser är oftare sena än i tid och att måtten ej stämt... sen har ju vissa varit hur nöjda som helst, det har jag inte tänkt förneka. Jag tänker då aldrig köpa något mer från dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.