Vi vill bygga ett stenhus, men behöver komma i kontakt med leverantörer som är pålitliga o prisvänliga. Har någon något förslag?
 
Det beror nog på var du har tänkt att bygga. Vi har tyvärr mest exempel på icke pålitliga :-/
 
Hej!

Kan också bidra med en opålitlig stenhusleverantör om du önskar.
 
Hej

TVÅ icke nöjda stenhusbyggare!!!
Det låter inte bra.

Dela gärna av er av era erfarenheter. Bra som dåliga.

Said
 
Vilka är de som inte är bra, med den infon kommer jag lite längre i alla fall!!!
 
Örementhus AB, verksamma i södra sverige.
 
Hej!

Vi funderar allvarligt på att bygga med Örementhus. Vad är det som inte funkar med dom?

Tacksam för svar.

Henrik.
 
Jag får väl bidra med en leverantör som det har funkat bra med.

Lättklinkerbetong AB i Magra
 
För vår del fungerade det väldigt bra med Örementhus tills dess att man bytte ägare och dessa kursade bolaget 4 månader senare... Vårt hus var då iofs färdigställt och vi var inflyttade men det innebär ju problem vid garantiärenden på allt som levererades av Örement Producter AB (som sedemera blev Scrip Konsult AB som senare kursades..). Som tur är har nuvarande Örementhus AB varit väldigt förstående och har på alla sätt ställt upp och servat oss. Örementus ägs numera av Haaks Stenhus vilket bör borga för en stabilitet i företag på både kort och lång sikt.

Till honda: Nyfiken på vad det är som inte funkat för er del?

mvh,
Martin
 
Var ska du bygga någonstans?

Janne
 
En leverantör som jag varmt rekommenderar är Lindenvillan när det gäller stenhus

Ni kan kika på mer på http://www.lindenvillan.com
 
Örementhus bygger just nu ett stenhus åt oss och vi är mycket nöjda. Passar tider, håller vad de lovar och håller oss informerade.

//Manderberg
 
Badger:Vi blir alltid misstänksamma på smygreklam ifrån användare som varit medlemmar kort tid och har få inlägg... Smygreklam????, Paranoid eller..........
Nyligen medlem blev jag när jag "gogglade" efter lösningar till en lekstuga till min dotter och hamnade på denna kanonsite.

Förklara dig, varför rekommenderar du dem så varmt?
Har du byggt med dem?


Japp, För något år sen köpte jag en "stomme" av dem. Var lite i valet och kvalet att gå på nyckelfärdigt eller stomme. Men hade hamstrat otroligt mycket inredningsmaterial och blev därför stomme.

Varför jag kan rekommendera dem då?  Trådskaparen frågade efter pålitliga och prisvänliga leverantörer och där kan jag varmt rekommendera lindenvillan. Är det smygreklam?

Innan jag drog igång med bygget och till slut fastnade för stenhus, med de fördelar de har. Kollade jag med leverantörer för dessa kontra andra lösningar för stenhus.

Fastnade jag tillslut för Lindenvillan, gav bra pris, lång erfarenhet med över 30 år med således god ekonomi, kanon att diskutera olika lösningar med eftersom de gav så konkreta svar (för en annan nybörjare). Tittade även på ett flertal hus som de hade byggt för insperation och pratade med husägarna till dessa, där de också var positivt inställda

Är även medveten om vissa leverantörer som är nämnt ovan, så trådskaparen gjorde rätt i att kolla upp läget här på forumet. Men om någon är positivt inställd och positivt överraskad (de har ställt upp mer än de har behövt) när man ha att göra med en leverantör. Så, Robban: Jag ogillar starkt att bli anklagad för er nedsättande kommentar angående "smygreklam".

Har absolut ingen vinning på någon rekommendation.

/Badger
 
Ahh, det är väl inget konstigt att någon reagerar som att det är smygreklam.

Nu tror jag inte att det är det av döma av ditt svar, men det första inlägget är väl ungefär det man skulle skrivit i egenskap av näringsidkare om man ville snabbt få in sitt företag i en tråd. Att det nu råkade sammanfalla med ditt genuina inlägg är ju olyckligt, men samtidigt svårt för en läsare att se skillnad på.

Det är mina byggahus-newbie 2 cent...
 
Precis, det är alltid bra med ett lite mer utförligt och motiverat svar än att bara skriva att "Firman xxx är bra".
:)
Det andra, motiverade inlägget från Badger var bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.