Status
Tråden går ej att kommentera.
Nimajneb skrev:
Kul tråd!
:p

Måste nog säga att i denna David mot Goliat kamp vann Goliat på knocklout.

Så tills Trollmannen o Paul möts nästa gång så leder Skåne med med säkra 1-0 mot Fjollträsk.
;)
Jo. Men man kan fråga sig om det är så klyftigt att ge sig in på en längre diskussion med en som har "troll" i sitt id. :O
 
lurk12345 skrev:
Jo. Men man kan fråga sig om det är så klyftigt att ge sig in på en längre diskussion med en som har "troll" i sitt id. :O
Klyftigt eller inte men jag har ju iaf fakta att komma med till skillnad från hans trolleri... ;)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Löjlig... ja men varför kallar då du mig för pål-staffans...
Du kallar trollmann för trollet.

Paul-Staffanstorp skrev:
Nej, jag tror Trollet har en kompis som tydligen inte heller hänger med riktigt... ;)
Ännu mer löjligheter från din sida. och nej jag är inte kompis med trollmann.

Paul-Staffanstorp skrev:
Han ville ha ett kök likvärdigt det på bilden och inte ett kök du antar att han vill ha ;)
Skåpen på bilden har dessutom handtagen placerade som att det är en lucka och inget utdrag.
Skulle jag ha ett sånt skåp med utdrag så skulle jag vilja ha handtaget placerat så att det såg ut som de två skåpen på bilden. smaken är som baken...;)
Med det ville jag inte visa att din lista med saker var helt fel men att trollmann kanske inte har helt fel och då behöver du inte vara otrevlig mot honom.

Paul-Staffanstorp skrev:
Undrar vem som började med sandlådetjafs och förstörde tråden
Ja det var ju du det.
Det är tydligt att trollmann inte är speciellt duktig inom detta område så som du är,
det ser både du och jag om man läser trollmanns inlägg. Och då tycker jag att du är fruktansvärt löjlig när du sätter igång och skriver en massa löjligheter. Det är ju trollmanns okunnighet som får han att verka dryg i sina inlägg. Hade du bara struntat i trollmann eller bara skrivit på ett trevligt sätt och förklarat lite bättre för trollmann så hade inte denna tråd blivit förstörd.
 
Visst är jag inte stommontör till yrket! Utan det jag gjort är samma typ av resa som många andra här. Dvs rivit sitt kök och monterat upp ett nytt 2010 kök. Ett praktiskt kök med den typ med flera utdrag där jag monterade handtagen på sidan för att ge ett enhetligt intryck.
Jag ritade dock upp mitt kök i ikea home planner, vilket jag tror fler gjort och då fått en siffra vad det går loss på (utan frakt), ja det är ju rätt gott att få allt in buret....

Paul, du säger till mig att jag för att få siffror måste ta exakt samma som på bilden, och då samma tillverkare och serie. Men det gör ju inte du. Utan vi har båda utgått från bilden och tagit skåp som ser lika dana ut. Du får till ett kök med hyllplan (ala 50 tal) och jag ett med utdrag( skulle dock välja lådor istället ifall det va mitt kök) och då blir det olika siffror, konstigt, nä. Eftersom du monterar så mycket kök, hur många ligger på 10000-20000 inkl allt utom arbetskostnad? Det är ju det som är poängen. När summorna är adderade för ALLT så kommer man snabbt fram till att det blir dyrare än så. Du har också skrivit att det tillkommer kostnader, men du har inte satt någon summa utan bara hänvisat till att det finns dyrt o billigt. Visst, fine men TS frågar ju med billigt i åtanke och då kan du ju räkna det. Behöver inte vara kakel som är handgjort i Italien då eller hur, utan vanligt slätt Bauhaus alt biltema. Fix, sätt och verktyg går ju på samma summa ändå.

Så jag har bara monterat 2 kök, men det är från riv till sista listen. Det är nog i linje med TS och upplysningar om vad allt kostar är ju då viktiga, inte bara "billigaste" stomme....
 
Redigerat:
Paul, det är en dubbleho, det är 200 kr till. sen är det en belysning, gruntal ligger på 395 kr. sen är det inte den blandaren för 147 kr. Blandaren finns inte i Ikeas katalog, så då får man väl gå utanför. Så tar vi 477 + 200 + 395 så ligger vi nu enligt din beräkning upp 1072 kr. Det är 7999 kr och 15,5% mer än din först uträkning utan att tittat på annan kran.

Sen är det kakel. De är ca 3 meter *1,5. har då billigt kakel för 79 kr/kvm på Bauhaus har jag för mig. Det blir då 355 kr till. Då har du nu runt 8354 kr. Du ligger nu 20,1% fel på din första uträkning.
 
Redigerat:
Kan bara skratta åt er... :wow:

P.H...

Kan man inte tyda den formidabla uppställningen och förklaringen av vad som ingår i mitt exempel i inlägg 22 så bör man nog kontrollera sin läskunnighet och läsförståelse...

Förklara på ett bättre sätt är nog svårt !!

Glömde svara på Trollets fråga om hur många kök mellan 10-20000:- jag monterar, men det är väldigt enkelt att skriva en stor NOLLA då...

Jag monterar sällan kök som kostar under 150000:- och är inte intresserad av detta heller... lika lite som de som köper så billiga kök är intresserade av att få det professionellt monterat då de anser det bli för dyrt.
Så det betyder inte att det inte finns folk som köper så billiga kök !

Det är dags att du öppnar ögonen och läser vad jag citerar att TS fortfarande hade koll själv på de övriga tillkommande kostnaderna...
VARFÖR ska jag då spekulera i vad han är intresserad av !!?

Trötta oss alla !
 
Redigerat:
Paul-Staffanstorp skrev:
Kan bara skratta åt er... :wow:

P.H...

Kan man inte tyda den formidabla uppställningen och förklaringen av vad som ingår i mitt exempel i inlägg 22 så bör man nog kontrollera sin läskunnighet och läsförståelse...

Förklara på ett bättre sätt är nog svårt !!
Jodå:

Dubbelho ligger på 695 http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59847445, 200 kr mer.
Du har valt en blandare som inte är på bilden.
Gruntal belysning som är på bilden 395 kr http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70115781
Så, du har MISSAT lite in din uppställningen. Dvs den är fel med det som finns i bilden. Du har själv kommit fram till 477 kr fel och så hittar jag fel på 595 till ex kakel, du kan ju rätta ifall du känner för det.
 
Som en Gommibåll kåmme han te-bax igen ...:D
 
TrollMann skrev:
Jodå:

Dubbelho ligger på 695 [länk], 200 kr mer.
Du har valt en blandare som inte är på bilden.
Gruntal belysning som är på bilden 395 kr [länk]
Så, du har MISSAT lite in din uppställningen. Dvs den är fel med det som finns i bilden. Du har själv kommit fram till 477 kr fel och så hittar jag fel på 595 till ex kakel, du kan ju rätta ifall du känner för det.
Fortfarande går det inte att tyda på bilden vad sakerna är för några...
Ingen vet heller ens om det är Ikeas inredning...

Min uppställning är exakt rätt med det jag skrivit upp och pekar på och fortfarande framgår det ju tydligt och klart att vissa delar tillkommer men det är ju meningslöst att försöka få in hos dig...

Detta var inte heller meningen att få ihop en exakt uppställning utefter bilden eftersom den inte visar på vad det är för märke på diverse saker, utan fortfarande var avsikten med mitt inlägg att ta fram likvärdigt det på bilden och peka på att det inte behöver kosta 40000:- för ett kök som TS sett på Ikea att det skulle kosta...
OCH...i det han sett på Ikea ingår knappast golv, kakel etc. heller !

Lägg ner nu och inse att du är ute och cyklar och tydligen har läsförståelseproblem vilket jag kan acceptera att viss del av vår befolkning har vilket bara är att beklaga, men om man nu har det så kan man ju iaf inse när man inte hänger med och då lägga ner istället för att käfta emot utan anledning.

Men detta lär du aldrig fatta känns det som !! :x

Fortsätt nu trolla och förstöra något annat forum för någon dag är du snäll. ;)

Nimajneb skrev:
Som en Gommibåll kåmme han te-bax igen ...:D

Du ääär störtskön med dina inlägg... :Dd^_^b
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.