Hej, har fått offert från willab men leverans är inte förrän i slutet av oktober. Bor i Skåne. Är det möjligt att gjuta platta och bygga uterum då? Klart att man vet ju aldrig hur det är med snö och regn i förväg, men rent allmänt?
 
Såklart det går - hus bygger man året runt- men se till att få fastpris gärna inkl byggel så inte du får betala för uppvärmning, antifrost i betongen osv :)

/K
 
du menar till hantverkare? vad är antifrost? min man hade tänkt bygga själv.
 
pratade med leverantören idag som sa att de kunde leverera allt inom ett par veckor. utom glasrutorna som kommer i oktober. i så fall kan vi redan nu gjuta betongplattan. och eventuellt även bygga taket och stommen. fast det kanske är bättre att bara göra betongplattan och stommen i oktober så att inte träet blir blött? vad tror ni här?
 
Är det bara fonstren som dröjer är det bara att sätta plast för fönsterhålen tills det kommer. Det är ändå bara några månader å det går fort! :D
 
Atenza skrev:
Är det bara fonstren som dröjer är det bara att sätta plast för fönsterhålen tills det kommer. Det är ändå bara några månader å det går fort! :D
jo jag funderade på det men det blåser rejält här ibland så jag tror det kan bli ett himla oväsen av prasslande plast utanför sovrummen..
 
Norea skrev:
jo jag funderade på det men det blåser rejält här ibland så jag tror det kan bli ett himla oväsen av prasslande plast utanför sovrummen..
Sätt en plyfaskiva isf ?

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.