Hej!

Kanske väldigt svårt att svara på denna fråga, men vad skulle själva eldragningen kosta vid ett nybygge av ett 130kvm hus? Inom runda slängar.
Funderar nämligen på att fixa elen av en polare vid ett nybygge och tänkte se om det lönar sig. Frågade honom om vad han trodde det kunde gå på om byggföretaget skulle göra det men han visste inte då han bara skruvar och plockar hem lönekuvertet varje månad :)

Tacksam för svar om det går.
 
Skulle tro 100-200kkr beroende på tillval. Men tänk på att en elinstallation ska sitta länge och snåla inte på vägguttag, data, ljud, m.m.

ca 100kkr för svensk standard. (Ett vägguttag per fyra meter vägg, Ett takuttag per rum om 10kvm o.s.v.)
 
När jag anlitar en kompis som är elektriker för svårare saker jag inte befattar mig med själv, så betalar jag honom 200 kr /timme. Material köper jag in själv.

/H
 
ok, antar att det är inkl material du räknade där R_Strandberg?
Elprodukterna är av bra kvalitè som jag köper lös billigt genom jobbet så det blir inte så stora kostnader. Var mest själva jobbkostnaden jag tänkte på då jag undrar om man kan tjäna in lite pengar på att låta polaren dra det.

Men 50 - 70k för jobbet kanske? Eller är det mer/mindre?
 
Arbetskostnad och material brukar ligga ungefär 50/50 så om du hjälper till lite själv med tråddragning och liknande som man behöver vara två på så tror jag du klarar dej kring 50kkr. Och då skattar elektrikern också =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.