Ta dit en spolfirma/slamsugningsfirma som kollar. Fast vilken rörläggare som helst ska kunna hitta felet.
 
frugan får ta att vissa dagar sitter gladpack på det är ju vetenskapligt syfte:)
Tycker att vårat problem stämmer med ditt Gaia, lite slumpmässig lukt, dock verkar undertryck i huset behövas för att ge riktig doft. Nu ska alla hantverkarna komma idag och titta på det ( hoppas jag) om jag förstår rätt ska de flytta upp klockan på vinden. Själv kan jag inte se något bakom inbyggnaden som jag hatar nu.Att spara tid på att städning går snabbare lär jag aldrig spara in nu. Jag hoppas att de kommer när jag är hemma vill gärna se hur porslinet ser ut bakom med spännbanden de satt för att täta.
 
Det mest troliga felet är väl att din vakuum-ventil från 1975 (?) inte längre fungerar så bra som den borde. Det är antagligen en god ide att montera en ny sådan. Av din text tycker jag mig förstå att den gamla ventilen återanvänts.
 
MathiasS skrev:
Det mest troliga felet är väl att din vakuum-ventil från 1975 (?) inte längre fungerar så bra som den borde. Det är antagligen en god ide att montera en ny sådan. Av din text tycker jag mig förstå att den gamla ventilen återanvänts.
Tror inte att en ny ventil gör nytta i fall själva avloppsledningen är otätt. Vid undertryck i huset eller övertryck i avloppsrören kommer det fortfarande att stinka tills man hittar och täpper till hålet.
Att husets avloppsavluftning inte passar till toastolen har jag svårt att godkänna som förklaring till avloppslukten inomhus. Jag vet hur jobbigt det är och hoppas att hantverkarna slutar förklara och fixar läckan i stället :)
gaia
 
Nu har de gjort en del saker hoppas att problemet blev löst, dock tycker jag att jag kände lukten när vi kom hem.Vi ska bort över natten så vi får se imorgon.Tack för all hjälp med era svar
 
Tyvärr hade nog gaia rätt i senaste inlägget, luftningen omgjord men fortfarande lukt men mindre. det är en öppning nu till inbyggnaden och vi stack ner en kamra.Vi såg ingen fukt men det luktar klart därifrån. Såg inget konstigt heller men tyckter den här kopplingen sitter lite snett kanske. Jag kan inte lägga upp bilder.Så jag la fotot som min profilbild
 
Tråkigt att det inte blev fixat.
Det kommer att lukta oftare och värre när vädret skiftar till kalt, tyvärr. Är det inte fuktigt så kan man kanske gissa att otätthet finns på ovansidan av något rör (ingen vattenläcka) och läcker bara luft. Räcker med mycket litet och osynlig otäthet för att det ska lukta pyton. Den måste tättas för att det ska sluta lukta för annars får du aldrig slut på eländet.
Kolla på vinden om dom inte öppnat avluftningen för att minska övertrycket och avloppslukten känns där i stället. En vvs-are har som grunduppgift att koppla ihop rör så dom håller tätt. Man förväntar sej varken mer eller mindre :)
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.