Måste jag fräsa ner tempsensorn till golvvärmen om den ska ligga i 35 mm flytspackel?

I instruktionerna står att man ska fräsa ner sensorn i spånskivan. I mitt fall kommer sensorn att ligga där spacklet är som tjockast och jag tycker att jag borde kunna limma sensorn på spånskivan och spackla in den.

Det ska bara vara komfortvärme i en sommarstuga sommartid. Ska lägga med lågt watt-tal per kvadrat.

/John
 
Lägg du givaren i spacklet det är golvets yttemperatur som är intressant och det är mycket nära spacklets (i ett rör så att givaren går att byta).
 
Ok, har köpt ett kit från Alleco så allting ska följa med, inkl rör för givare..

/John
 
Jag har aldrig lagt golvgivaren någonstans utom i spacklet, har väl lagt ett 50-tal golv eller mer och dom funkar bra vad jag hört :)
 
Hejsan!
Jag har en fråga om El golvärme slingor, Är det ok nu att fästa (tejpa/limma) slingorna direkt på spånskivorna och sedan flytspackla över till önskat fall eller ska man ha något under slingorna?
 
Det går bra men eftersom spån kan röra på sig så kanske du vill ha ett armeringsnät, i så fall lägger du det underst sedan slingorna på nätet och spacklar.
 
Det enda du ska se upp med är att du inte överskrider den rekommenderade effekten per m2, den varierar beroende på underlag och typ/fabrikat på kabeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.