Hej!
Har letat ett tag nu efter en fin lekstuga men byggvaruhusens stugor känns alldeles för små. Nu har jag hittat en som är superfin. Dock tycker jag den är i dyraste laget och när man ser själva grundkonstruktionen så känns det faktiskt som något man skulle kunna fixa själv utan alltför stor insats. Byggt väggar inomhus har vi gjort och då borde man klara detta också :rolleyes: Dock undrar jag lite över taket. Är det någon somhar en ritning eller kan förklara hur det är uppreglat?
Vad tror ni om materialkostnaden? Om man använder takpapp och hittar begagnade fönster?
Måtten blir 1,75*1,75 och så 1,8 hög.
 
  • lekstuga utsida.jpg
Jag kanske var lite otydlig, det jag menar är alltså;
1. hur bygger man denna sorts tak?
2. Vad kostar trämaterialet - på ett ungefär?
 
Varför bygga en (((ful))) funkislåda när man kan bygga ett Disneyslott??

252862-slott.jpg

:p

Protte
 
Liiite för avancerad för oss kanske. Tror inte min man hade jublat direkt om jag föreslagit denna - varken över jsälva byggandet eller estetiken;). Sen gillar vi ju raka linjer utan för mycket krusiduller.
Ingen som vet hur man bygger taket?
 
undrar varför göra en så liten men har man en friggebod på 10kvm redan på tomten så ok då bygger man ju 5kvm till på den lekstugan och känns det osäkert om ni kan bygga ett sådant tag så varför inte göra det simpelt och göra ett platt tak
lägga en 2x6 över hela eller inte en men säg med cc60 så får ni raka former då med

så vad har ni för krav eller budget och tid har ni och hur små är ungarna ?

tänkte att det går att ta en tvåplansvilla på runt 60kvm på bottenvåningen som grund och sen skala ner allt till hälften (då klarar ni de flesta måtten men sätter man ett nästan platt tag så kan man få till det med 1,3m takhöjd på båda våningarna så har de en lekstuga som ett eget hus iställe för bara ett rum som det jämt brukar vara)
 
Hejsan.
Är det någon som kan hjälpa mig lite.
Ni pratar här om små stugor (friggebodar) så ni måste vara perfekta att fråga.
Jag ska bygga en friggebod med 3 väggar (den ska vara ansluten till husvagnen, därav bara 3 väggar). Väggarna tänkte jag göra med plåtreglar för att få bort så mycket vikt som möjligt, men saken är den att man ska kunna plocka ihop huset så det ska bli 3 separata väggar, och min fråga är:

Hur ska jag konstruera dom för att så snyggt som möjligt kunna få ihop väggarna med varandra (som ett hus) i dom 2 hörnen för att få det så tätt och snyggt som möjligt?

Tack för alla svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.